Data wpisu: 01.07.2021

Firma bez strony internetowej. Dlaczego nie pomogą Ci nawet niskie ceny?

Choć już ponad 80 proc. dorosłych Polaków codziennie korzysta z Internetu, to wciąż są firmy, które lekceważą ten fakt nie posiadając własnej witryny. Nie mówimy tutaj wcale o super rozbudowanej, nowoczesnej stronie za ciężkie pieniądze, ale o prostym serwisie z kluczowymi informacjami na temat biznesu. Właściciele takich firm najczęściej wychodzą z założenia, że niskie ceny w zupełności wystarczą do pozyskania klientów. Dlaczego są w błędzie? Oto najważniejsze argumenty.

Brak zaufania do firmy

W dobie powszechnego dostępu do Internetu, szukania opinii o firmach w sieci i analizowania ich oferty online, brak strony internetowej praktycznie wyklucza przedsiębiorcę z rywalizacji o klientów. Może on pozyskiwać zlecenia wyłącznie przez przypadek, ewentualnie wykorzystując proste narzędzia marketingu. Strategia niskich cen jest skuteczna tylko przez pewien czas – później przedsiębiorstwo staje się jej zakładnikiem i jeśli nie zainwestuje w profesjonalną stronę, to nie będzie mieć innych argumentów, aby zdobyć zaufanie klientów.

Firma, która nie ma strony, nie funkcjonuje w Internecie, jest dla klienta wykonawcą wysokiego ryzyka. Nie każdy natomiast zdecyduje się nawiązać współpracę z wykonawcą, którego jedynym argumentem są niskie stawki.

Problemy ze znalezieniem przedsiębiorstwa w sieci

Zdecydowana większość klientów poszukiwania wykonawców czy dostawców produktów zaczyna od Internetu. To wyszukiwarka jest najważniejszym źródłem informacji i inspiracji zakupowych. Jeśli nie masz firmowej strony, to siłą rzeczy żaden klient nie znajdzie Twojej firmy w Internecie, a to oznacza, że już na dzień dobry tracisz ogromną liczbę potencjalnych zleceń.

Utrudnione pozyskiwanie klientów z polecenia

Wiele firm bazujących na niskich cenach, ale nieinwestujących w marketing, obstaje na stanowisku, że i tak pozyskują klientów wyłącznie z polecenia. Takie myślenie jest jednak obarczone poważnym błędem.

Jak klient ma polecić usługi firmy swoim znajomym, jeśli jedyną formą kontaktu z nią jest telefon zapisany gdzieś na kartce, która się zgubiła? Klient zna co prawda nazwę przedsiębiorstwa, ale jego znajomi nie będą w stanie wyszukać firmy online.

Brak możliwości zdobywania atrakcyjnych zleceń

Nie oszukuj się: jeśli nie masz strony internetowej, a w sieci brakuje jakiegokolwiek śladu po Twojej działalności, to nie pozyskasz tych klientów, na których najbardziej Ci zależy. Zostaną Ci tylko zlecenia realizowane za półdarmo, gdzie wymagania inwestorów często są kompletnie niewspółmierne do wynagrodzenia. To patologia, w którą sam się wpychasz lekceważąc kwestię budowania atrakcyjnego wizerunku firmy.

Pomyśl: czy zleciłbyś np. remont łazienki firmie, która ma do dyspozycji tylko numer telefonu (oczywiście na kartę), natomiast nie może się pochwalić swoimi realizacjami w Internecie, ponieważ nie ma choćby prostej strony-wizytówki? Tak samo do sprawy podchodzą Twoi potencjalni klienci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry