Każda współczesna strona internetowa wykorzystuje różnego rodzaju ikony. Czy nam się to podoba czy nie, wracamy do ery „pisma obrazkowego”. Piktogramy świetnie sprawdzają się w komunikacji online, dlatego są masowo umieszczane na stronach www – również stronach firmowych, wizerunkowych i sprzedażowych. Dlaczego ikony na stronie są tak ważne i nie można z nich rezygnować? Oto kilka podstawowych argumentów.
Czy wiesz, że aż 65 proc. światowej populacji określa się mianem wzrokowców? Oznacza to, że prawdopodobnie większość osób odwiedzających Twoją stronę internetową zapamięta ją przez pryzmat elementów wizualnych, a nie treści. Ikony ułatwiają szybkie odnalezienie się na stronie i znalezienie tego, czego szuka użytkownik – na przykład formularza kontaktowego, cennika czy oferty.
Ikony nieprzypadkowo stały się dominującym elementem współczesnych stron internetowych. Wynika to z oczekiwań i potrzeb użytkowników mobilnych. Obecnie około 60 procent ruchu generują osoby korzystające ze smartfonów i tabletów, a ten trend będzie już tylko przybierać na sile.
Ikony są dużo czytelniejsze na małym ekranie, szczególnie w porównaniu z zapisanym niewielką czcionką tekstem. Dlatego w miarę możliwości warto zastępować nimi fragmenty pisane, stawiając na krótkie hasła i piktogramy.
Dzięki ikonom można bardzo łatwo odnaleźć potrzebne elementy na stronie internetowej. Widząc na stronie głównej ikonkę koszyka, intuicyjnie wiemy, że klikając w nią przejdziemy do sekcji zakupowej.
Ikony same w sobie mogą stanowić efektowny element layoutu witryny internetowej, uzupełniając jej warstwę graficzną i sprawiając, że strona zyskuje na atrakcyjności, budzi pozytywne skojarzenia, zachęca do rozgoszczenia się na niej i tym samym do zapoznania się z ofertą – na czym zależy każdemu właścicielowi strony firmowej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.