Data wpisu: 17.11.2017

Typy klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową

Po co firmie strona internetowa? Oczywiście po to, aby zaglądały na nią osoby potencjalnie zainteresowane ofertą i po zapoznaniu się z treścią mogły podjąć decyzję o zakupie lub nawiązaniu kontaktu z przedsiębiorcą. Musisz jednak wiedzieć, że nawet w obrębie jednej grupy docelowej znajdą się osoby prezentujące zupełnie różne zachowania.  Oto typy klientów odwiedzających Twoją stronę internetową.

Szybki strzał

Pierwszą grupę tworzą osoby, które na stronie szukają wyłącznie cennika, bo zależy im na jak najniższej cenie zakupu produktu lub usługi. Jakość i cała otoczka związana z ofertą mają dla nich drugorzędne znaczenie. Ta grupa oczekuje przede wszystkim przejrzystości, konkretu i możliwości błyskawicznego dotarcia do informacji na temat cen.

Z myślą o takich klientach zdecydowanie warto mieć na stronie cennik, choćby poglądowy. Pisząc: „wszystkie ceny ustalamy indywidualnie, zapraszamy do kontaktu” mocno zawężasz grono potencjalnych odbiorców usługi/produktu.

Myśliciele

Są to klienci, którzy bardzo długo analizują ofertę, zanim podejmą decyzję o zakupie lub nawiązaniu kontaktu z firmą. Bardzo ważne jest dla nich to, aby poczuć zaufanie do przedsiębiorcy. W tym celu zapoznają się ze wszystkimi zakładkami, wnikliwie czytają podstronę „O nas”, sprawdzają portfolio i listę wcześniejszych klientów. Liczy się dla nich profesjonalny wygląd witryny, funkcjonalność, wiarygodne dane kontaktowe.

Ta grupa klientów jest bardzo cenna, ponieważ najczęściej zostawia w firmie najwięcej pieniędzy. Trudno ich pozyskać, jednak koniecznie trzeba zadbać o ich przychylność.

Konkurencja

Tak, konkurencja też będzie odwiedzać Twoją stronę internetową. W jakim celu? Chociażby po to, aby porównać cenniki i ofertę, zainspirować się do wprowadzenia jakichś zmian na swoich stronach oraz przekonać się, czy Twoja firma jest poważnym graczem w branży. Paradoksalnie im częściej konkurencja zagląda na Twoją witrynę, tym lepiej, bo to świadczy o dobrej widoczności strony w wyszukiwarce. Co za tym idzie, stopniowo zacznie też przybywać użytkowników będących klientami.

Pamiętaj

Konkurencyjna firma w pewnym momencie może stać się Twoim kontrahentem. Dlatego tworząc stronę zadbaj o to, by była ona bardzo merytoryczna i robiła wrażenie na osobach z branży.

Niezdecydowani

To klienci, którzy jeszcze nie wiedzą, że mogą być Twoimi klientami. Póki co szukają na Twojej stronie inspiracji, porad, rozwiązań swoich problemów. Z myślą o tej grupie zdecydowanie warto prowadzić na stronie blog o treści poradnikowej i zadbać o bardzo dokładne oraz atrakcyjne dla przeciętnego użytkownika opisy produktów i usług. Wdzięczny czytelnik może zdecydować się na skorzystanie z Twojej oferty – jeśli nie teraz, to w przyszłości.

Ideałem jest więc stworzenie witryny, która trafi w oczekiwania ich wszystkich typów klientów. Jest to jak najbardziej możliwe, choć wymaga dobrego zaplanowania strony i oczywiście zrozumienia potrzeb poszczególnych użytkowników. Nasz poradnik z pewnością Ci w tym pomoże.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry