Data wpisu: 27.12.2021

Kiedy warto stosować autorskie grafiki na stronie internetowej?

Zdecydowana większość stron internetowych wykorzystuje zdjęcia i elementy graficzne z tzw. stocków, czyli banków, w których można je kupić za niewielkie pieniądze. Ma to swoje zalety: oszczędzamy mnóstwo czasu, wykonanie strony jest tańsze, a grafik od razu dostaje materiały, które pozwalają mu szybko opracować koncepcję wizualną witryny. Bywają jednak sytuacje, kiedy lepszym pomysłem będzie zastosowanie autorskich elementów graficznych. Kilka z nich omawiamy w naszym poradniku.

Gdy oferujesz coś specyficznego

Mamy tutaj na myśli produkty lub usługi, które budzą jednoznaczne skojarzenia i są skierowane do konkretnej grupy docelowej. Przykładowo: jeśli sprzedajesz usługę doradztwa majątkowego, z której korzystają klienci zostawiający u Ciebie np. kilkadziesiąt tysięcy złotych, to umieszczanie na stronie zdjęć przedstawiających panią, która na innej stronie promuje zakup np. zabawek dla psa, mogłoby godzić w wizerunek Twojej marki.

Gdy bardzo chcesz wyróżnić się na tle konkurencji

To sugestia dla przedsiębiorców, którzy działają w mocno konkurencyjnej branży i rywalizują z setkami firm oferujących praktycznie to samo. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że na stronach tych firm powtarzają się identyczne zdjęcia i elementy graficzne. Korzystając z własnych grafik od razu wyróżnisz się na tle konkurencji, a Twoja strona (i tym samym oferta) może być lepiej zapamiętana przez potencjalnych klientów.

Gdy masz się czym pochwalić

Jeśli Twoja firma istnieje na rynku już od jakiegoś czasu, zatrudniasz wielu pracowników, masz efektowną siedzibę i sporo realizacji na koncie, to korzystanie z gotowych zdjęć byłoby klasycznym marnotrawieniem potencjału wizerunkowego firmy. Zdecydowanie lepszym pomysłem będzie sięgnięcie po autorskie zdjęcia, które przedstawiają np. Twój zespół, zrealizowane inwestycje czy wnętrza biurowe/produkcyjne. To budzi zaufanie oraz wspiera proces budowania wiarygodnej, atrakcyjnej marki przedsiębiorstwa.

Gdy posiadasz unikalne produkty

Firmy sprzedające to, czego nie ma konkurencja, powinny zaakcentować ten fakt na swoich stronach internetowych. Wykorzystując zdjęcia czy inne elementy graficzne przedstawiające te produkty zyskasz pewność, że osoby odwiedzające witrynę na pewno nie natknęły się na nie nigdzie indziej, co zwiększa prestiż przedsiębiorstwa oraz ułatwia zapamiętanie jego wizerunku, nazwy i samej oferty.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry