Data wpisu: 17.01.2018

Kilka prostych elementów, które zwiększają atrakcyjność strony internetowej w oczach klientów

Sprawa jest banalnie prosta. Strona internetowa firmy musi z jednej strony przekazywać użytkownikom jak najwięcej przydatnych informacji o przedsiębiorstwie, a z drugiej umacniać jego markę i wpływać na wzrost zaufania klientów. W praktyce połączenie tych elementów bywa kłopotliwe. Zbyt często spotykamy się ze stronami, które są poprawne, nawet nieźle wyglądają, ale trudno je uznać za atrakcyjne. Zwykle jest to spowodowane brakiem kilku podstawowych elementów, które tę atrakcyjność wprowadzają.

Opinie klientów

To świetny i jednocześnie bardzo prosty sposób na to, by z miejsca zwiększyć atrakcyjność strony, zatrzymać na niej użytkownika i dodatkowo zbudować zaufanie do firmy. Tak zwane testymoniale są naocznym potwierdzeniem jakości przedsiębiorstwa i sprawiają, że potencjalnemu klientowi łatwiej będzie podjąć decyzję o skorzystaniu z usługi czy dokonaniu zakupu („skoro inni są zadowoleni, to ja też będę”).

Opinie klientów powinny być wyróżnione – mogą się znaleźć na stronie głównej w formie np. slidera czy tuż nad stopką, ewentualnie można im poświęcić osobną zakładkę. Krótki, ciekawy cytat podpisany konkretnym nazwiskiem, jest o wiele skuteczniejszy niż sztampowe referencje.

Próbki

Większość firm jest w stanie je zaprezentować. Próbki, czyli przykłady realizacji różnych projektów, należą do najbardziej poszukiwanych treści na stronach firmowych. Klienci chcą się wcześniej przekonać, co dane przedsiębiorstwo potrafi. Takie elementy należy umieścić w dobrze widocznym miejscu – nawet na stronie głównej. 

Próbki nie tylko zwiększają wizualną atrakcyjność strony internetowej, ale także są dość angażujące, co oznacza, że klient spędzi na witrynie więcej czasu. To z kolei zwiększa szansę na to, że ostatecznie zdecyduje się nawiązać kontakt z przedsiębiorstwem.

Logo ważnego klienta

Oczywiście im jest ich więcej, tym lepiej. Ważne jest, by wybrać naprawdę znane marki i nie rozdrabniać się. Jest mało prawdopodobne, że klient z drugiego końca Polski będzie kojarzyć nazwę i logo jakieś lokalnej firemki. Postaw na te marki, w których blasku możesz się z łatwością ogrzać i pochwal się współpracą z nimi. To zawsze robi bardzo dobre wrażenie.

Stopka kontaktowa

Większość osób odwiedzających strony internetowe firmy ma tendencję do przewijania ekranu aż do samego dołu. To odruch, który zdecydowanie warto wykorzystać. Stopka na stronie nie powinna być pustą przestrzenią. Należy umieścić w niej jakiś atrakcyjny dla użytkownika element, a takim bez wątpienia będą dane kontaktowe. Może to być numer telefonu do szybkiego kontaktu, link do formularza kontaktowego czy lista oddziałów przedsiębiorstwa.

Wszystkie wymienione elementy są bardzo łatwe do zaimplementowania na stronie internetowej, nie podnoszą jakoś szczególnie ceny realizacji witryny, a natychmiast zwiększają jej atrakcyjność w oczach klientów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry