Kluczowe cechy profesjonalnej strony gabinetu medycyny estetycznej

Data wpisu: 01.08.2018
Zdjęcie główne #1543 - Kluczowe cechy profesjonalnej strony gabinetu medycyny estetycznej

Medycyna estetyczna przestała być już kojarzona z usługami luksusowymi, dostępnymi dla nielicznej grupy społeczeństwa. Branża otworzyła się na „zwykłych Kowalskich”, udowadniając, że wcale nie trzeba mieć worka pieniędzy, aby zadbać o swój wygląd czy pożegnać kompleksy. Rośnie popyt, rośnie też podaż, przez co konkurencja na rynku tego typu usług jest ogromna. Żaden gabinet medycyny estetycznej nie podejmie skutecznej walki o klienta bez profesjonalnej strony internetowej. Czym powinna się ona charakteryzować? Na co zwrócić uwagę wykonawcy? Przygotowaliśmy szczegółowy poradnik na ten temat.

Przejrzysta struktura witryny

Osoby zainteresowane usługami medycyny estetycznej z reguły mają dwie podstawowe potrzeby. Albo chcą usunąć jakiś defekt w swoim wyglądzie, albo odjąć sobie lat. To bardzo konkretne postulaty, na które profesjonalny gabinet powinien odpowiedzieć już na swojej stronie internetowej. Postawmy się w sytuacji pacjenta. Wchodzi na witrynę i oczekuje, że szybko znajdzie na niej opisy zabiegów, które pozwolą mu np. pozbyć się kompleksów. Nie chce tracić czasu na przebijanie się przez gąszcz elementów graficznych czy marketingowy bełkot. Potrzebuje konkretu.

Pamiętajmy, że osoby korzystające z usług gabinetów medycyny estetycznej zwykle wcześniej „przeczytały Internet” w poszukiwaniu rozwiązań swoich problemów z urodą. Mają więc sprecyzowane oczekiwania. Nie trzeba ich dodatkowo zasypywać rozwlekłymi opisami zabiegów.

Dlatego strona internetowa gabinetu medycyny estetycznej musi charakteryzować się przejrzystą strukturą. Dążymy do maksymalnego uproszczenia menu i layoutu. Użytkownik wchodzi, od razu znajduje interesujący go zabieg, sprawdza cenę i umawia wizytę lub kontaktuje się bezpośrednio z gabinetem. Nie można dopuścić do tego, aby tracił czas na znalezienie interesujących go informacji, bo wówczas z pewnością przejdzie na stronę konkurencji.

Efektowny layout

Przejrzysta struktura strony wcale nie stoi w sprzeczności z bardzo wysoką estetyką graficzną. Ta branża żyje z tego, że jej klienci chcą wyglądać pięknie i młodo, dlatego taka musi być konwencja witryny. Przedstawiamy na niej efekty zabiegów, aby podprogowo przekazać użytkownikowi: Ty też możesz tak wyglądać.

Bardzo ważny jest więc dobór zdjęć i ich odpowiednie rozmieszczenie na stronie. Jeśli właściciel gabinetu nie może sobie pozwolić na zainwestowanie w profesjonalną sesję zdjęciową, poprzestajemy na fotografiach ze stocku – ale wyłącznie takich klasy Premium.

Layout strony gabinetu medycyny estetycznej to jednak nie tylko zdjęcia. Dbamy o intymną, przyjemną atmosferę,  co wymaga doboru odpowiedniej kolorystyki, czcionki i oczywiście elementów tekstowych. Tutaj może nas nieco ograniczać identyfikacja wizualna marki, dlatego zawsze zalecamy, aby połączyć produkcję nowej strony z całkowitym rebrandingiem gabinetu.

Strona graficzna witryny ma nie tylko działać na zmysły użytkownika, ale też ułatwić mu odnalezienie opisów zabiegów, cennika i zakładki kontaktowej. Jeśli gabinet stawia na rezerwacje wizyt online, to warto rozważyć umieszczenie stosownego przycisku lub wręcz formularza na stronie głównej.

Zaawansowany moduł oferty

Profesjonalne gabinety medycyny estetycznej oferują mnóstwo zabiegów. Aby uniknąć bałaganu na stronie, musimy połączyć je w grupy tematyczne. Moduł oferty powinien ułatwić użytkownikowi odszukanie interesującego go zabiegu.

Nie dopuszczamy do sytuacji, w której po najechaniu kursorem na przycisk „Oferta” nagle rozwija się gigantyczne menu z kilkudziesięcioma zabiegami. To zniechęciłoby użytkownika do zapoznania się z opisami, w efekcie czego opuściłby on stronę.

Responsywność

Jest to tak oczywiste, że tylko o tym napomkniemy. Nie wyobrażamy sobie sytuacji, w której właściciel gabinetu medycyny estetycznej chciałby zamówić stronę niepoprawnie wyświetlającą się na ekranach urządzeń mobilnych. Pamiętajmy, że klienci tej branży raczej nie myślą o swoim wyglądzie w godzinach pracy. Popołudniami natomiast zachowują aktywność w sieci za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Witryna gabinetu musi więc być responsywna, bo to umożliwia wygodne zapoznanie się z ofertą, a nawet zarezerwowanie terminu wizyty.

Rozbudowana część poradnikowa

Osoby odwiedzające strony gabinetów medycyny estetycznej nie zawsze są zdecydowane na poddanie się konkretnemu zabiegowi. Często trafiają tam przypadkiem, po odesłaniu z wyszukiwarki Google, w której szukały porad dotyczących radzenia sobie z defektami urody. Koniecznie trzeba to wykorzystać.

Pokażemy to na prostym przykładzie. Ania ma 40 lat i powoli zaczyna mieć dość swoich zmarszczek. W Google wpisuje frazę: „Jak usunąć zmarszczki bez skalpela?” Wyszukiwarka odsyła ją na stronę gabinetu medycyny estetycznej, który w sekcji poradnikowej opublikował interesujący artykuł na temat metod niechirurgicznego wygładzania zmarszczek. Ania go przeczytała, zrozumiała i dowiedziała się, że najlepszym rozwiązaniem będzie dla niej zabieg z użyciem kwasu hialuronowego. Co robi? Oczywiście zapoznaje się z ofertą gabinetu. To duży krok w kierunku pozyskania klienta.

Dlatego projektując witrynę dla gabinetu medycyny estetycznej, koniecznie musimy zaplanować przestrzeń dla prowadzenia kampanii content marketingowej (blog, sekcja poradnikowa, aktualności, rozbudowane i merytoryczne opisy poszczególnych zabiegów).

Optymalizacja pod Google

Właściciel strony niekoniecznie to dostrzeże, ale jest to niezwykle ważny etap produkcji witryny. Optymalizacja służy temu, aby strona była dobrze postrzegana nie tylko przez użytkowników, ale też roboty wyszukiwarki. Bez tego nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu witryny, a wszyscy wiemy, że miejsce w TOP 10 Google na najważniejsze frazy daje gwarancję pozyskiwania dużej liczby klientów z sieci.

W ramach optymalizacji tworzymy wartościowe treści (zawierające frazy kluczowe), przyspieszamy działanie serwisu, przygotowujemy opisy meta oraz wiele innych elementów wpływających na pozytywną ocenę strony przez Google.

Tak zbudowana strona internetowa gabinetu medycyny estetycznej stanie się dla tego biznesu skutecznym narzędziem kreowania rozpoznawalnej, atrakcyjnej marki. W tej branży niezwykle ważne jest dbanie o wizerunek gabinetu, co nie byłoby możliwe bez profesjonalnej witryny.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski