To truizm, natomiast warto przypomnieć, że obecność w Internecie ma kluczowy wpływ na powodzenie większości współczesnych biznesów. To w sieci pozyskujemy i obsługujemy klientów, to Internet stwarza niemal nieograniczone możliwości w zakresie promowania swojej oferty. Faktem jest natomiast, że nie wszystkie firmy dysponują dużym budżetem na stworzenie strony internetowej, stąd bardzo duża popularnością cieszą się tanie strony, pozwalające na zaistnienie w sieci bez ponoszenia znacznych kosztów.
Ważne jest przy tym zrozumienie, czym charakteryzuje się tania strona internetowa. Najważniejsze cechy krótko omawiamy w naszym poradniku.
Typowe dla tanich stron internetowych jest to, że ich twórcy korzystają z gotowych szablonów graficznych, które następnie są tylko dostosowywane do konkretnej marki pod kątem np. indywidualnej kolorystyki czy pojedynczych elementów wizualnych (zdjęcia, logo etc.).
Nie można zatem liczyć na to, że design strony będzie unikalny i pozwoli na wyróżnienie marki przedsiębiorstwa na tle konkurencji. Jest to zasadnicza wada tanich stron internetowych, z której zamawiający powinien sobie zdawać sprawę.
Niski koszt produkcji strony jest okupiony krótkim czasem, jaki agencja marketingowa poświęci na jej zaprojektowanie. Trudno tutaj oczekiwać, że płacąc np. kilkaset złotych otrzymamy produkt stworzony zgodnie z indywidualną wizją, zawierający szereg funkcjonalności przekładających się na wysoki komfort korzystania z witryny.
Oczywiście nawet tania strona może być użyteczna i całkiem funkcjonalna, natomiast chcąc umieścić na niej jakieś bardziej skomplikowane elementy, jak interaktywna mapa ze wskazówkami dojazdu, należy się liczyć z dużo wyższym kosztem produkcji.
Tanie strony internetowe – nie ma co ukrywać – są produkowane szybko, a to w zasadzie wyklucza możliwość ich pełnego zoptymalizowania pod kątem pozycjonowania. Nie ma szans, aby w cenie kilkuset złotych otrzymać stronę wypełnioną unikalną treścią, co oczywiście będzie wymagać poprawy w niedalekiej przyszłości – bez tego można zapomnieć o osiągnięciu wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce Google.
Wspomnijmy również o potencjalnych ograniczeniach w zakresie dostosowania strony do współczesnych oczekiwań użytkowników, jak np. jej pełna responsywność (poprawne wyświetlanie się na małych ekranach), wolne ładowanie strony czy jedynie podstawowa forma prezentacji oferty. Biorąc to wszystko pod uwagę warto jednak przemyśleć kwestię zainwestowania nieco większej kwoty w produkcję strony, która rzeczywiście od razu będzie stanowić istotny atut marki przedsiębiorstwa.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.