Strona internetowa jest niezbędnym narzędziem do prowadzenia biznesu. Wykorzystuje się ją do promocji marki w sieci, pozyskiwania klientów, prezentowania oferty czy cennika. Wielu przedsiębiorców na starcie w biznesie nie ma środków na zlecenie zaprojektowania strony profesjonalnej agencji, szukając tańszych opcji. I tutaj często pojawia się temat kreatora stron internetowych. Czy to rzeczywiście najlepszy wybór dla przedsiębiorców, którym zależy przede wszystkim na niskim koszcie? Przekonajmy się.
Ceny są wydają się pozornie atrakcyjne, ponieważ można się już spotkać z ofertami opiewającymi na kilkanaście złotych miesięcznie. W tej cenie dostajesz dostęp do kreatora stron www, ograniczoną ilość miejsca na serwerze, często również skrzynkę e-mail, ale dodatkowo musisz opłacać domenę.
Pamiętaj również o abonamencie. Kwota, jaką płacisz za dostęp do kreatora, nie jest pobierana jednorazowo. Będziesz ją ponosić co miesiąc, aby utrzymać stronę na serwerze. Jeśli przestaniesz płacić, to witryna po prostu zostanie usunięta – i jest to problem, który praktycznie dyskwalifikuje kreatory stron www z punktu widzenia interesu przedsiębiorcy.
Projektując stronę www przy pomocy kreatora teoretycznie nie wydajesz dużych pieniędzy, natomiast nie zapominajmy o kosztach pośrednich. Chodzi tutaj przede wszystkim o wartość swojej pracy. Jeśli poświęcisz na to np. 20 godzin, to zastanów się, czy aby na pewno nie przepłacisz za stronę – w tym samym czasie nie możesz przecież zarabiać na swojej działalności, zwłaszcza wykonywanej osobiście.
Choć pomysł samodzielnego stworzenia strony w kreatorze wydaje się być genialny w swojej prostocie, to nie spodziewaj się doskonałego efektu. Owszem, kreator poprowadzi Cię za rękę, natomiast musisz mieć świadomość, że strona niekoniecznie wyróżni Twoją markę na tle konkurencji – będzie po prostu sztampowa i schematyczna.
Kreator stron internetowych to niejedyna opcja dla przedsiębiorców, którzy nie mają środków na skorzystanie z usługi profesjonalnego tworzenia stron www. Warto wziąć pod uwagę samodzielne stworzenie zupełnie darmowej wizytówki Google, która będzie podstawowym źródłem informacji o firmie do czasu, aż uzbierasz środki na porządną stronę.
Inną opcją może być zamówienie bardzo taniej strony www zbudowanej w oparciu o gotowy szablon przez profesjonalną agencję reklamową – takich propozycji jest coraz więcej, ponieważ agencje widzą, że coraz mniej klientów może sobie pozwolić na zakup profesjonalnej strony, dlatego dostosowują ofertę do aktualnej sytuacji rynkowej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.