Data wpisu: 27.06.2023

Jak wybrać agencję do zaprojektowania strony? Zacznij od ocenienia witryny agencji

Agencja marketingowa to oczywisty adres dla każdego przedsiębiorcy, który planuje ekspansję w Internecie i na dobry początek potrzebuje profesjonalnej strony www. Problem stanowi natomiast wybranie odpowiedniej agencji – każda obiecuje świetny efekt końcowy, jednak życie uczy, że różnie z tym bywa. Nasza rada? Kieruj się kluczem oceny strony samej agencji, ponieważ jej wygląd i funkcjonalność w zasadzie mówią wszystko na temat kwalifikacji i preferowanego stylu potencjalnego projektanta Twojej witryny. Sprawdź, na co warto tutaj zwrócić szczególną uwagę.

Kwestie techniczne

Na dobry początek warto ocenić działanie strony agencji. Czy szybko się ładuje, czy wszystkie elementy graficzne wyświetlają się poprawnie, czy nie ma pustych podstron i błędów 404 etc. Dodatkowo radzimy przetestować stronę na urządzeniu mobilnym – jeśli witryna nie skaluje się do małego ekranu, to jest to dyskwalifikujące dla agencji.

Czytelny układ treści

Kolejnym etapem oceny strony agencji jest sprawdzenie, czy została na niej zachowana gradacja treści, czyli czy prowadzi ona użytkownika przez poszczególne usługi, aż do formularza kontaktowego (z opcją nie tylko złożenia zamówienia, ale też skorzystania z bezpłatnej konsultacji). Jeśli na stronie panuje chaos informacyjny, przez co nie ma możliwości szybkiego wyszukania potrzebnych informacji, to należy podejrzewać, że podobnie agencja zaprojektowałaby witrynę klienta.

Jakość tekstów na stronie agencji

Każda agencja marketingowa musi akcentować znaczenie treści na stronie, podkreślając konieczność zainwestowania w profesjonalny copywriting. Jeśli więc sama agencja nie ma dobrych tekstów na swojej witrynie, to coś tutaj ewidentnie nie gra – przede wszystkim na poziomie wiarygodności agencji.

Kreatywne pomysły, niespotykane na stronach innych agencji

Coraz trudniej jest wymyślić coś nowego, oryginalnego, zarówno na gruncie programistycznym, jak i graficznym czy copywriterskim, jednak właśnie takie innowacje charakteryzują te wyjątkowe agencje marketingowe. W końcu istotą marketingu jest kreatywność.

Warto więc ocenić, czy na stronach rozważanych agencji jest cokolwiek, co przykuło uwagę, a nie znalazło się na witrynach konkurencji. Może to być zarówno projekt graficzny witryny, jak i nietypowy formularz kontaktowy, szczegółowy cennik usług marketingowych, wyczerpujące opisy usług, możliwość zamówienia usługi online w formie koszyka zakupowego etc.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry