Liczba i zakres funkcjonalności strony internetowej zawsze zależą od budżetu, jaki zleceniodawca może przeznaczyć na prace agencji marketingowej. W Soluma Interactive przygotowaliśmy szereg pakietów, z których większość w cenie uwzględnia już moduł bloga. Nie jest to natomiast standardem i wiemy, że nasza konkurencja bardzo często każe sobie za to dopłacać. Efekt? Wielu przedsiębiorców rezygnuje z modułu bloga, wychodząc z założenia, że i tak nie będzie tworzyć nowych treści. To błąd, o czym przekonujemy w tym poradniku.
Uchylimy trochę kuchni: jeśli szablon witryny jest technicznie przygotowany do uruchomienia na niej sekcji blogowej, to dołożenie modułu bloga nie jest czymś bardzo trudnym i czasochłonnym. Z tego też względu w większości przypadków klienci otrzymują to od nas w bazowej cenie usługi, bez dopłaty.
Sytuacja zmienia się jednak w momencie, gdy np. po roku czy jeszcze dłuższym czasie właściciel strony postanowi jednak prowadzić na niej blog. Wtedy wzbogacenie witryny o moduł błoga będzie usługą dodatkowo płatną, a jej koszt może być wysoki, biorąc pod uwagę konieczność oddelegowania programisty do wykonania tego zadania.
Wielu przedsiębiorców uparcie twierdzi, że blog nie jest im do niczego potrzebny, jednak dość szybko zmienia zdanie. Bez bloga naprawdę trudno jest dziś prowadzić efektywne działania w obszarze marketingu internetowego.
Blog to nie tylko źródło linkowania wewnętrznego, ale też kanał, którym pozyskuje się najwięcej ruchu organicznego z wyszukiwarki. Solidne, wartościowe artykuły poradnikowe budują również zaufanie do marki przedsiębiorstwa, wspierając proces kreowania eksperckiego, wiarygodnego wizerunku.
Pamiętaj:
Prędzej czy później blog i tak będzie potrzebny, chociażby do prowadzenia pozycjonowania.
To, że dziś nie planujesz pisać artykułów blogowych, nie oznacza, że za jakiś czas nie zmienisz zdania. Obecnie natomiast śmiało możesz wykorzystać moduł bloga do np. publikowania aktualności z życia firmy, informowania o promocjach, przedstawiania nowych pracowników etc. Ważne, aby strona „żyła”, a jej treść była regularnie odświeżana, do czego moduł bloga nadaje się idealnie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.