Data wpisu: 20.08.2024

Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę analizując specyfikację zamawianej strony internetowej?

W Soluma Interactive mocno stawiamy na przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientami. Jako jedna z nielicznych agencji marketingowych na rynku szczegółowo opisujemy nasze usługi, dzięki czemu klient może złożyć zamówienie online, nawet bez wcześniejszej konsultacji ze specjalistą czy wysyłania zapytań ofertowych. Wiemy natomiast, że takie podejście wcale nie jest standardem, dlatego w kolejnym artykule podpowiadamy, na co trzeba zwrócić uwagę podczas analizowania cennika i specyfikacji strony internetowej – koniecznie jeszcze przed jej zamówieniem!

Czy strona jest responsywna?

Ta informacja powinna być umieszczona w specyfikacji strony. Responsywność to dziś podstawowy warunek funkcjonalności witryny. Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie na małych ekranach, to nie będziesz mieć z niej zbyt wiele pożytku.

Ile podstron (zakładek) obejmuje cena?

Agencje interaktywne często kamuflują tę informację, licząc na to, że klient będzie zainteresowany zwiększeniem liczby podstron, za co zapłaci dodatkowo. Sprawdź więc, czy specyfikacja określa maksymalną liczbę zakładek zawartą w cenie.

Czy jest możliwość wyboru lub modyfikacji szablonu graficznego?

Agencje „lubią” pobierać za to dodatkowe opłaty, dlatego sprawdź, czy cena gwarantuje Ci drobne modyfikacje szablonu, np. zmianę czcionki czy układu górnej belki.

Na jakim systemie CMS zostanie zbudowana strona?

To ważna informacja, szczególnie z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy planują samodzielnie aktualizować treść na stronie. Sprawdź zatem, na jakim CMS-ie agencja planuje uruchomić witrynę i czy w cenie daje dostęp do systemu zarządzania treścią.

Czy cena obejmuje wdrożenie?

Może się okazać, że podana cena jest wyłącznie za zaproejktowanie witryny, ale już za jej wdrożenie, czyli np. umieszczenie na serwerze, rejestrację i konfigurację domeny etc. trzeba zapłacić dodatkowo.

Czy cena obejmuje opracowanie tekstów na stronę i umieszczenie informacji przesłanych przez klienta?

Zwykle nie, natomiast warto to sprawdzić, ponieważ strona bez treści nie ma wielkiej wartości. Dopytaj, czy agencja nie oferuje usługi copywritingu, co na pewno jest bardzo wygodne, oszczędzając mnóstwo czasu.

Jeśli te informacje nie są wyszczególnione w specyfikacji, to obowiązkowo dopytaj o te kwestie agencję przed nawiązaniem z nią współpracy. Może się wówczas okazać (i często tak jest), że teoretycznie świetna oferta w praktyce nie jest aż tak korzystna.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry