Data wpisu: 27.04.2018

Proste sztuczki, dzięki którym Twoja strona internetowa może być znacznie skuteczniejsza

W tych bardzo konkurencyjnych realiach biznesowych czasami trzeba się wykazać nie lada sprytem, by przykuć uwagę klienta i spowodować, że jego kontakt ze stroną internetową firmy będzie pozytywnym doświadczeniem. Projektanci stron internetowych często zbytnio się tutaj zagalopowują i stosują elementy, które raczej należy uznać za udziwnienia niż faktyczne atuty witryny. Można znacznie prościej. Oto sztuczki, które naprawdę warto stosować na stronie firmy. Wpływają one na zwiększenie skuteczności witryny.

Bezpośrednia komunikacja

Jest naprawdę niewiele branż, w których wskazane jest stosowanie bardzo oficjalnej komunikacji. W większości przypadków można sobie pozwolić na skrócenie dystansu. Pamiętajmy, że klienci, którzy dziś wkraczają w wiek średni (a więc statystycznie najbardziej majętni), mają do czynienia z Internetem od bardzo dawna i nie stanowi dla nich problemu fakt, że firma zwraca się do nich na „Ty”.

Tak tworzony komunikat jest bardziej przyjazny, klient ma wrażenie, że przedsiębiorstwo przygotowało ofertę specjalnie dla niego. Skracanie dystansu jest więc naprawdę skuteczną sztuczką.

Social-proof

Każda firma może o sobie napisać, że jest najlepsza, najtańsza i w ogóle najfajniejsza. Pytanie tylko: czy klient to kupi? Nie, jeśli nie przedstawimy mu na to konkretnego dowodu. Takie dowody, nazywane w naszej branży „social-proof”, znacząco uwiarygadniają ofertę firmy i stanowią świetną sztuczkę zwiększającą skuteczność witryny.

Dowodem może być chociażby wymienienie firm, dla których pracowało przedsiębiorstwo. Są to także cytaty z opinii klientów czy nawet skany referencji. Oczywiście nie zapominamy o umieszczeniu portfolio (jeśli jest taka możliwość) oraz o dodaniu cennika – choćby poglądowego.

Call to action

Wezwania do działania są bardzo mile widziane na stronach internetowych, szczególnie tych nastawionych na bezpośrednią sprzedaż produktów. Można je stosować jednak także po to, by usprawnić komunikację na stronie i pomóc użytkownikowi np. w dotarciu do zakładki kontaktowej. Bardzo ważne jest jednak, aby przyciski call to action nie pojawiały się po co drugim zdaniu tekstu – mogłoby to wpłynąć na negatywny odbiór witryny.

Szczegółowe dane

Im więcej danych na temat swojej firmy podasz na stronie, tym większe zaufanie do Twojego biznesu poczuje użytkowników. Warto więc podzielić się kilkoma szczegółami, np. numerem NIP, adresem biura, zdjęciami kadry. Wszystko to wpływa na profesjonalizację wizerunku przedsiębiorstwa.

Cennik

Wszelkie badania pokazują, że jest to jedna z najczęściej odwiedzanych zakładek na stronie internetowej. Ukrywanie cen przed klientami jest złym pomysłem i powoduje, że część z nich nawet nie zada sobie trudu, by poprosić firmę o ofertę. Jeśli nie masz szczegółowego cennika, to przynajmniej zastosuj prostą sztuczkę, czyli „cena od X”. Dzięki temu klient będzie od razu wiedzieć, czy jest w ogóle sens kontaktowania się z przedsiębiorcą.

Każda z tych sztuczek pozytywnie wpływa na odbiór strony i może mieć znaczący wpływ na jej skuteczność. Ich zastosowanie nie jest trudne, dlatego weź je pod uwagę projektując swoją witrynę lub planując jej modernizację.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry