Data wpisu: 08.11.2023

Spadek liczby zapytań ze strony internetowej: oto najczęstsze przyczyny

Firmowa strona internetowa powinna stanowić podstawowy kanał komunikacji z klientami oraz źródło zapytań ofertowych – w tym celu umieszcza się na niej wygodny dla użytkowników formularz kontaktowy. Jeśli początkowo strona generowała sporą liczbę takich zapytań, natomiast od pewnego czasu wygląda to zupełnie inaczej i kontakt z witryny praktycznie zamarł, to nie możesz tego bagatelizować. Sprawdź, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Pogorszenie widoczności strony

Pierwszą rzeczą, jaką należy sprawdzić, są statystyki odwiedzin na stronie. Jeśli te mocno się pogorszyły, to możesz założyć, że witryna spadła w rankingu Google na podstawowe frazy, przez co jest gorzej widoczna dla użytkowników. Mogło to być spowodowane zmianami w algorytmie czy np. zaprzestaniem działań związanych z pozycjonowaniem.

Strona nie jest responsywna

Jeśli strona nie wyświetla się poprawnie na małych ekranach, to nic dziwnego, że obserwujesz drastyczny spadek zapytań. Obecnie większość wejść na strony internetowe odbywa się z poziomu urządzeń mobilnych. Jak najszybciej skontaktuj się z agencją odpowiedzialną za zaprojektowanie strony i zainwestuj w responsywność witryny.

Brak aktualizacji treści witryny

Może się okazać, że strona w dalszym ciągu generuje spory ruch z wyszukiwarki, natomiast nie przekłada się to na żadne działania ze strony użytkowników. Tutaj warto zwrócić uwagę na współczynnik odrzuceń. Jeśli ten parametr znacząco wzrósł, to powodem może być zaniechanie aktualizowania treści na stronie.

Postaw się w sytuacji potencjalnego klienta, który wchodzi na stronę Twojej firmy i widzi, że np. ostatni artykuł na blogu został opublikowany 5 lat temu. Pojawi się tutaj wątpliwości, czy aby na pewno przedsiębiorstwo jeszcze istnieje.

Archaiczny design strony, słabe UX

To, że kilka lat temu strona była topowa pod kątem użyteczności i estetyki, wcale nie oznacza, że tak już będzie zawsze. Trzeba reagować na zmieniające się trendy i oczekiwania użytkowników, co jakiś czas inwestując w redesing witryny. Jeśli strona jest archaiczna, mało funkcjonalna i niewygodnie się z niej korzysta, to nie dziw się, że mało kto postanawia wysłać zapytanie ofertowe przy pomocy formularza kontaktowego.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry