Data wpisu: 26.09.2016

Strona internetowa restauracji – czym powinna się wyróżniać? 5 ważnych elementów

Strona internetowa restauracji to specyficzny rodzaj witryny. Wymaga zastosowania nieco innych metod skłaniania gości do odwiedzenia przybytku. W mniejszym stopniu liczy się treść, za to koniecznie trzeba bardzo przyłożyć się do strony graficznej serwisu. Podpowiadamy, na których 5 elementów warto zwrócić szczególną uwagę.

  1. Zdjęcia – nie jest tajemnicą, że jemy także oczami, dlatego restauracja musi przede wszystkim postawić na doskonałej jakości zdjęcia swoich popisowych dań. Warto zrobić z nich główny element layoutu strony. Zdjęcia gotowych obiadów, przystawek czy przekąsek mogą pojawić się w sliderach na stronie głównej. Bardzo ważne jest, aby odwiedzający od razu nabrał – nomen omen – apetytu na zapoznanie się z pozostałymi elementami strony. Bardzo złym pomysłem jest oparcie się na zdjęciach kupionych w sieci. Klienci szybko to zauważą. Restauracja ma chwalić się swoimi daniami. SWOIMI.
  2. Menu – koniecznie uzupełnione o ceny i koniecznie aktualizowane ceny. Skoro ktoś trafia na stronę restauracji, to nie po to, aby przeczytać, że antrykot jest przepyszny, bo pewnie już o tym wie. Chce natomiast dowiedzieć się, czy stać go na poczucie tej przyjemności w ustach. Restauracje, które na swoich stronach nie publikują menu z cennikiem od razu stawiają się na straconej pozycji.
  3. Blog – powinny go prowadzić wszystkie firmy promujące się w sieci i restauracje nie są tutaj żadnym wyjątkiem. W przypadku takich biznesów zadanie jest ułatwione, bo blog może przybrać formę poradnika z przepisami na jakieś dania. Kiedy odwiedzający zobaczą, że restauracja dzieli się wiedzą i naprawdę zna się na kucharskim fachu, nabiorą do niej zaufania. Nie bez znaczenia jest też pozyskiwanie ruchu organicznego z wyszukiwarki.
  4. Bardzo prosty układ – strona internetowa restauracji nie może być przesadnie rozbudowana. Czegokolwiek byśmy nie powiedzieli o gotowaniu, to jest to biznes bardzo oczywisty. Smakuje? Są klienci. Nie smakuje? Knajpa upada. Dlatego nie ma większego sensu upychanie na stronie rozbudowanych opisów z historią restauracji. Nie trzeba chwalić się sprzętem i doświadczeniem. Odwiedzający najprawdopodobniej chce szybko uzyskać informację na temat tego, czy warto w tym miejscu zjeść. Zobaczy więc piękne zdjęcia, zachęcający cennik i mapkę dojazdu. To powinno mu wystarczyć. Jeśli strona będzie zbyt rozbudowana, „ciężka”, to będzie odstraszać klientów.
  5. Opinie i dane kontaktowe – na stronie restauracji bardzo dobrze widoczna musi być zakładka kontaktowa. Powinien się w niej znaleźć formularz kontaktowy dla klientów, którzy np. chcieliby zapytać o możliwość wynajęcia sali na wesele. Podajemy też szczegółowe wskazówki dojazdu, opcjonalnie z mapką. Pamiętamy, że ludzie ufają opiniom innych, dlatego restauracja na swojej stronie powinna chwalić się pozytywnymi komentarzami gości. Można na ich bazie stworzyć tzw. testymoniale, umieszczone np. w stopce lub w osobnej zakładce.

Dobra strona internetowa restauracji jest bardzo ważnym narzędziem w walce o wybrednego klienta, na niełatwym przecież rynku gastronomicznym.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry