Wielu przedsiębiorców ma zwyczaj zasłaniania się brakiem środków na stworzenie profesjonalnej strony internetowej. W rzeczywistości jednak ich sytuacja finansowa jest o niebo lepsza od tej, z jaką zmagają się podmioty, które naprawdę nie mogą sobie pozwolić na zamówienie indywidualnego projektu witryny. To wcale nie oznacza, ze muszą całkowicie zrezygnować z posiadania strony internetowej. Dla nich dobrym wyborem będzie prosta, tania strona www, która docelowo może nawet pomóc w zwiększeniu czy pozyskaniu jakichkolwiek przychodów. Kilka przykładów omawiamy w naszym poradniku.
Zacznijmy od społeczników, którzy za swoją szlachetną działalność często nie otrzymują żadnego wynagrodzenia, a każdą złotówkę muszą albo dosłownie wyszarpać w samorządach, albo odjąć z własnego budżetu domowego. Fundacje pomagające bezdomnym zwierzakom, stowarzyszenia organizujące pomoc dla potrzebujących seniorów czy imigrantów wojennych – to tylko przykłady podmiotów, którym nawet prosta strona internetowa może pomóc w pozyskiwaniu środków na działalność.
Takie organizacje, zgodnie z nazwą, nie osiągają przychodów z tytułu prowadzonej działalności, dlatego muszą z ogromną rozwagą wydawać pieniądze przekazane przez sponsorów. Z oczywistych względów nie mogą sobie pozwolić na inwestycję w bardzo profesjonalną witrynę, ograniczając się do prostej, taniej, stricte informacyjnej strony, która służy promocji działalności organizacji.
Mamy tutaj na myśli tych naprawdę małych przedsiębiorców, którzy z uwagi na mocno ograniczoną skalę działalności nie mogą sobie pozwolić na inwestycje w promocję wizerunku czy zbudowanie atrakcyjnej marki biznesowej. Jednocześnie potrzebują choć prostej strony do zaprezentowania swojej oferty i udostępnienia danych kontaktowych potencjalnym klientom.
Przykładami mogą być tutaj np. małe zakłady szewskie, punkty dorabiania kluczy, mali producenci drewnianych elementów architektury ogrodowej etc.
To ogólne określenie dla działalności, które są prowadzone przede wszystkim po godzinach i nie stanowią głównego źródła utrzymania dla właścicieli. Można tutaj wspomnieć chociażby o twórcach treści, opiekunach profili marek w mediach społecznościowych, osobach wynajmujących samochody do ślubu czy doraźnie świadczących usługi ogrodnicze.
Z uwagi na niewielką skalę takiego biznesu, żaden właściciel nie może sobie pozwolić na zainwestowanie pokaźnych środków w stworzenie super profesjonalnej strony internetowej. Tania, prosta witryna np. z cennikiem i krótkim opisem usług może być jednak idealna na start.
Jest mnóstwo klubów sportowych, które nie dysponują budżetem pozwalającym na super aktywne poszukiwanie członków. Działają głównie na poziomie lokalnym, chcąc krzewić kulturę fizyczną w mniejszych społecznościach. Naturalnym kanałem komunikacji dla takiego klubu powinna być prosta, niedroga strona internetowa, którą można stworzyć naprawdę niewielkim kosztem.
Wbrew obiegowej opinii związki wyznaniowe, szczególnie w małych miejscowościach, nie dysponują pokaźnymi środkami na prowadzenie swojej działalności. Jednocześnie chcą docierać do większej liczby potencjalnych wiernych, zachęcając np. do uczestnictwa w zebraniach, prowadząc transmisje, zapraszając do udziału w akacjach charytatywnych etc.
Do takich celów w zupełności wystarczy prosta, tania strona internetowa, która będzie pełnić przede wszystkim funkcję informacyjną.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.