Wielu przedsiębiorców rezygnuje z firmowej strony internetowej, zrzucając to na karb niewystarczającego budżetu. Tymczasem dziś spokojnie można zamówić całkiem sensowną, podstawową stronę w bardzo niskiej cenie – nawet za kilkaset złotych, zobacz np. bardzo tanią stronę www za 690 zł. To niewielki koszt, porównywalny do zatankowania samochodu do pełna. Pamiętaj jednak, że zamawiając taką stronę nie możesz oczekiwać cudów. Tanie firmowe strony www są przeznaczone dla świadomych klientów. Z czego trzeba sobie zdawać sprawę przed zamówieniem niedrogiej witryny? Oto kilka prostych zasad.
Nie licz na to, że ktoś wykona dla Ciebie autorską stronę www w cenie kilkuset złotych. Indywidualny projekt wymaga poświęcenia znacznie większej ilości czasu i pracy zespołu projektowego, co oczywiście kosztuje wielokrotnie więcej.
Tania strona internetowa jest tania, ponieważ powstaje szybko, w oparciu o sprawdzony szablon. Musisz sobie z tego zdawać sprawę, a jeśli nie akceptujesz takiego rozwiązania, to po prostu zwiększ budżet na produkcję witryny.
Za kilkaset złotych dostaniesz prostą, estetyczną stronę, która będzie pełnić funkcję podstawowej wizytówki firmy w Internecie – tylko tyle i aż tyle. Nie ma co liczyć na to, że ktoś w takiej cenie zaproponuje dodatkowe funkcjonalności, na przykład interaktywną mapę, rozbudowane portfolio realizacji, moduł sklepu etc.
Częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców zamawiających tanie strony internetowe jest obruszanie się, że otrzymana witryna mocno odstaje od tej, która była dla nich wzorcowa – na przykład należącej do konkurencji.
Problem w tym, że konkurencja zapłaciła za swoją stronę kilka czy kilkanaście tysięcy złotych, dlatego efekt jest dużo lepszy. Cytując Fredrę: „Znaj proporcjum, mocium panie”.
Z tanią stroną internetową jest trochę tak, jak z remontem zleconym koledze „po kosztach”. To jasne, że część prac trzeba wykonać samodzielnie. Nikt przecież nie będzie wymagać o znajomego wyświadczającego przysługę, aby jeszcze po sobie posprzątał i umył okna, prawda?
W przypadku taniej strony prawdopodobnie będziesz musiał we własnym zakresie opublikować treści, niektóre zdjęcia czy opracować teksty do poszczególnych modułów witryny. Jeśli nie masz na to wszystko czasu, to możesz zlecić te prace agencji marketingowej – oczywiście za dodatkową opłatą.
Lista tych rzeczy jest uzależniona od konkretnej oferty, jak również od potrzeb konkretnego przedsiębiorcy. Do tych najważniejszych pozycji, które z reguły wymagają dopłaty, zaliczymy: usługę hostingową, certyfikat SSL wraz z implementacją oraz rejestrację domeny. Można również wspomnieć o profesjonalnych tekstach czy unikalnym layoucie witryny.
Rozumiejąc te zasady możesz śmiało zamówić tanią stronę www dla firmy i uniknąć niepotrzebnych nieporozumień z jej wykonawcą.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.