Data wpisu: 18.01.2023

Tania strona internetowa to świetna alternatywa (lub uzupełnienie) dla innych narzędzi promocji marki w sieci. Których?

W idealnym świecie każdy przedsiębiorca mógłby sobie pozwolić na zlecenie zaprojektowania indywidualnej, w pełni autorskiej strony internetowej najwyższej jakości. Zejdźmy jednak na ziemię. Mnóstwo firm w Polsce z ledwością zarabia na podatki i skromną pensję właściciela. Chcąc to zmienić warto zacisnąć zęby, zajrzeć do portfela i zainwestować w choćby skromną, tanią stronę internetową – podstawowe, choć niejedyne narzędzie pozwalające firmie zaistnieć w sieci. Taka strona może być zarówno alternatywą, jak i uzupełnieniem dla innych dostępnych rozwiązań, które po kolei omawiamy w naszym poradniku.

Uwaga:

Zobacz świetną i tanią stronę internetową dla firmy za jedyne 690 zł

Wizytówka Google

Wizytówka Google to przydatny element akcentujący obecność firmy w sieci, czy po prostu jej istnienie. Nie jest konieczna, ponieważ z powodzeniem może ją zastąpić nawet tania strona internetowa. Jeśli jednak działasz lokalnie i chcesz pozyskiwać klientów z okolicy, to nie zastanawiaj się nad sensem posiadania wizytówki Google – będzie Ci niezbędna, ponieważ dzięki temu adres Twojej firmy będzie widoczny w usłudze Google Maps.

Rada

Pamiętaj, że założenie wizytówki Google jest darmowe. Nie daj się naciągnąć na usługę płatnego dodania wizytówki Twojej firmy.

Profil marki na Facebooku

Dla wielu przedsiębiorców Facebook jest podstawowym kanałem komunikacji z klientami. Zauważmy jednak, że portal ten sukcesywnie traci użytkowników na rzecz innych social media, dlatego opieranie się wyłącznie na Facebooku jest bardzo ryzykowne, a na dłuższą metę także krótkowzroczne.

Jeśli chcesz, aby Twoja marka funkcjonowała na Facebooku, to przynajmniej zadbaj o drugi filar obecności w sieci, czyli nawet tanią, ale estetyczną i prostą stronę internetową.

Wpis w katalogu

W sieci wciąż funkcjonują bardzo modne przed laty katalogi, do których dodawało się wpisy na temat konkretnych firm, aby zapewnić dobrą widoczność ich stronom internetowym. Dziś skuteczność tego rozwiązania jest marginalna, natomiast nadal można dodać firmę do katalogu – zawsze jest to kolejny ślad jej obecności w sieci i prowadzenia działalności biznesowej (i dodatkowy link prowadzący do strony www, co ma znaczenie z punktu widzenia pozycjonowania).

Baza firm

Jest mnóstwo mniej i bardziej znanych baz firm. Prawdopodobnie Twoje przedsiębiorstwo już jest obecne w części z nich – bazy korzystają z danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, które są jawne.

Tutaj znów podkreślamy, że dodanie firmy do bazy jest sensownym pomysłem, o ile nie trzeba za to płacić. Jeśli miałoby to kosztować np. kilkaset złotych rocznie, to naprawdę lepiej jest przeznaczyć te pieniądze na stronę internetową, tym samym podnosząc jej standard i uzupełniając ją o dodatkowe funkcje, na przykład moduł bloga czy kolejne zakładki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry