Data wpisu: 25.04.2016

Wysokiej jakości strona internetowa – sprawdź, jakie kryteria stawia Google

Strona dobra, tylko nikt jej nie odwiedza – parafrazując słowa Kazimierza Górskiego zwracamy uwagę na kluczowy problem w naszej branży. Klienci czasami nie rozumieją, że na popularność ich przyszłej strony www wpływa mnóstwo czynników, nie tylko jej wygląd. Obecnie obowiązują ścisłe standardy określające wysokiej jakości stronę internetową. Nie wymyślone przez nas, ale przez hegemona rynku, czyli Google. Tych kryteriów jest 7 i bagatelizując je sami skazujemy naszą witrynę na niską pozycję w wyszukiwarce.

  1. Treść jest najważniejsza – dla Google zawartość strony ma kluczowe znaczenie. Wyszukiwarka bierze pod uwagę nie tylko to, ile tekstów znajduje się w obrębie witryny, ale także jaką mają objętość (w stosunku do podejmowanego tematu) oraz czy w merytoryczny sposób wyczerpują one zagadnienie. To wyraźny sygnał dla firm, aby zaczęły inwestować w dostarczanie na swoje strony wartościowego contentu. Jeśli witryna ma charakter sprzedażowy, wówczas ważne jest to, by teksty ułatwiały dokonanie zakupu i dobrze objaśniały cechy produktu lub usługi.
     
  2. Częsta aktualizacja www – należy ją przeprowadzać w celu bieżącego usuwania wszelkich błędów technicznych. Google zwraca uwagę, czy wszystkie umieszczone na stronie linki są aktywne, czy zakładki poprawnie się wyświetlają, czy treść jest aktualizowana i uzupełniana.
     
  3. Reputacja strony – można ją łatwo zweryfikować sprawdzając, co inne źródła sądzą o jakości witryny. Jeśli na forach czy blogach pojawiają się negatywne informacje o stronie, wówczas jej pozycja w wynikach wyszukiwania będzie spadać. Aby zadbać o dobrą reputację trzeba starać się o odpowiednią ilość wartościowych linków do niej prowadzących oraz pozytywnych komentarzy. Najłatwiej zrobić to poprzez publikowanie wartościowego contentu na blogach czy portalach tematycznych lub w social mediach (z punktu widzenia Google najlepsze jest do tego oczywiście Google+).
     
  4. Autorytet właściciela strony – Google lepiej traktuje witryny, których treść jest poparta umiejętnościami i doświadczeniem właściciela. Warto więc chwalić się realizacjami, portfolio, wstawiać referencje i informacje o uzyskanych certyfikatach. Na pozycję strony bardzo dobrze działa także sytuacja, gdy firma prowadzi blog i umacnia na nim swoją renomę, tworząc wizerunek ekspercki.
     
  5. Funkcjonalność – dla Google ważne jest to, aby strona była czytelna i aby każdy jej użytkownik mógł szybko i łatwo znaleźć kluczowe dla siebie informacje. Chaos graficzny, przesyt, niepotrzebne animacje czy ukrywane klawisze – to wszystko działa na niekorzyść strony. Nie tylko pogarsza jej pozycję w wyszukiwarce, ale także odpycha potencjalnych klientów.
     
  6. Responsywność i czas ładowania witryny – Google stawia na strony, które poprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Ważne jest też to, jak szybko strona się ładuje. Jeśli trwa to więcej niż 3-4 sekundy, to nie ma  co liczyć na wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego strona nie może być przeładowana grafiką i – to konieczne – musi być dostosowana do wymagań urządzeń mobilnych.
     
  7. Wystarczająca ilość informacji – dobra strona internetowa przekazuje użytkownikom informacje, dlatego w przypadku witryny firmowej ważne jest, aby znalazła się na niej zakładka kontaktowa z formularzem, zakładka O Firmie oraz zakładka z zakresem oferty.
     

Jak widzisz wysokiej jakości strona internetowa musi spełniać szereg kryteriów, którymi kieruje się nie tylko Google, ale także zwykli internauci decydujący w ciągu kilku sekund, czy na niej zostaną czy też nie. Pamiętaj przede wszystkim o treści i funkcjonalności oraz responsywności, bo to ma i będzie mieć największe znaczenie.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry