Data wpisu: 07.01.2016

Ile trwa przygotowanie projektu graficznego? 4 rzeczy, które mają na to wpływ

Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że mamy wszystko „na już”, ale biznes uczy cierpliwości. Tę umiejętność warto wykorzystać w kontaktach ze studiem graficznym. W końcu chodzi o przygotowanie projektu, który będzie w jakimś stopniu decydował o dalszym powodzeniu firmy. Pośpiech absolutnie nie jest wskazany, co jednak nie oznacza, że na efekt pracy grafików trzeba czekać w nieskończoność. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie 4 rzeczy, które mają decydujący wpływ na to, jak długo będzie trwać przygotowanie projektu graficznego dla klienta.

  1. Rzetelność klienta – tak naprawdę na termin realizacji projektu dużo mniejszy wpływ ma samo studio graficzne. Wysokiej klasy wykonawcy oczywiście nie narzekają na nudę i zawsze trzeba się liczyć z tym, że nasze zlecenie stanie w kolejce, ale z reguły prace postępują na bieżąco i żadne profesjonalne studio nie pozwala sobie na zatory. Duża odpowiedzialność za szybką realizację projektu spada na barki klienta. To od niego zależy w końcu, kiedy studio otrzyma kompleksowe wytyczne. Jasne przekazywanie swoich oczekiwań, dbanie o szybki kontakt z opiekunem projektu, minimalizowanie procesu decyzyjnego – od tego zawsze musimy wyjść.
  2. Moment przyjęcia zgłoszenia do realizacji – tym momentem jest wpłynięcie zaliczki na konto studia graficznego oraz podpisanie umowy o współpracy. Klient nie może zatem oczekiwać, że graficy rozpoczną pracę nad jego projektem „po godzinach”, zanim jeszcze zostaną załatwione wszystkie formalności. W przypadku zdecydowanych klientów cały ten proces przebiega bardzo szybko – strony dogadują się co do ceny, wychodzi przelew, umowa zostaje podpisana i działamy.
  3. Złożoność projektu – to oczywiste, że bardzo zaawansowane projekty graficzne będą realizowane znacznie dłużej niż te proste. Więcej czasu zajmuje przecież opracowanie i stworzenie koncepcji layoutu strony www niż projektu ulotki. Duże znaczenie ponownie ma jednak aktywność klienta. Jeśli studio prosi o szybkie dostarczenie niezbędnych materiałów (logo, hasła reklamowe, teksty na www), to warto tę prośbę spełnić od ręki. W przeciwnym razie czas realizacji się wydłuży.
  4. Akceptacja – studio graficzne w umowie podpisanej z klientem zawsze wskaże czas, jaki ten ma na zaakceptowanie projektu lub zgłoszenie uwag do niego. Warto się tego trzymać i nie kazać czekać wykonawcy na jakikolwiek komentarz. Zdarza się niestety, że klienci odpowiadają na maile po tygodniu, dwóch, a nawet miesiącu. W takiej sytuacji trudno mówić o szansach na przyspieszenie zakończenia prac.

Warto także wiedzieć, że każde profesjonalne studio graficzne może zaproponować klientowi ekspresową realizację zlecenia. Jest to oczywiście dodatkowo płatne, bo często wiąże się z tym, że pracownicy będą musieli działać po godzinach, w weekendy, nierzadko w nocy. Z reguły taka ekspresowa usługa oznacza dopłatę w wysokości minimum 50%. Trzeba mieć tego świadomość, aby nie wymuszać niepotrzebnie i bez żadnych podstaw przyspieszenia realizacji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry