Data wpisu: 15.09.2023

Kiedy warto korzystać z grafik wygenerowanych przez AI?

Sztuczna inteligencja z impetem wchodzi do branży. Coraz więcej agencji marketingowych, ale też samych klientów korzysta z AI do tworzenia prostych treści czy nawet do generowania projektów graficznych. To wcale nie musi być taki zły pomysł, jak się wydaje. W naszym poradniku podajemy przykłady sytuacji, w których jak najbardziej warto korzystać z grafik wygenerowanych przez AI.

W mediach społecznościowych

Okraszenie postu elementem graficznym jest niezbędne, aby przyciągnąć uwagę odbiorców treści w social media. Nie ma tutaj jednak potrzeby projektowania unikalnych grafik. Wystarczy sięgnąć po zdjęcie/projekt wygenerowane przez AI. Jest to wręcz lepszy wybór, niż korzystanie z wtórnych zdjęć ze stocków.

Na stronie internetowej

Tutaj pewnie Cię zaskoczymy, natomiast rzeczywiście widzimy sens w korzystaniu z grafik generowanych przez AI na firmowej stronie internetowej. Oczywiście mamy tutaj na myśli stronę ze średniej półki cenowej, gdzie budżet nie pozwala na wykonanie autorskiej sesji zdjęciowej. W takiej sytuacji jak najbardziej można wykorzystać AI do wygenerowania fotografii na potrzeby layoutu strony.

W postach na blogu

Dodawanie zdjęć do artykułów publikowanych na firmowym blogu uatrakcyjnia zarówno treść, jak i sam blog, co może się przełożyć na zasięgi artykułów. Stąd warto za każdym razem uzupełnić post o zdjęcie główne, którego wygenerowanie można zlecić sztucznej inteligencji.

W szablonach aukcji internetowych

Szablony aukcji nie wymagają stosowania unikalnych grafik, ponieważ i tak kluczowym kryterium wyboru oferty jest cena. Warto natomiast zadbać o to, aby szablon czymś się wyróżniał, był spójny, atrakcyjny wizualnie i dobrze prezentował najważniejsze elementy oferty. Taki szablon jak najbardziej może zostać zaprojektowany przez odpowiednie narzędzie AI.

Po grafiki generowane przez AI nie należy natomiast sięgać w sytuacjach, w których kluczowe jest wizualne wyróżnienie marki na tle konkurencji i zapadnięcie w pamięci potencjalnych klientów. Mamy tutaj na myśli chociażby logo marki, prezentację produktów w sklepie internetowym czy projektowanie drukowanych nośników reklamy (ulotki, katalogi, plakaty etc.).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry