Data wpisu: 07.04.2016

Content graficzny – 5 powodów, dla których naprawdę powinieneś go wykorzystać w strategii marketingowej

Wszyscy wiemy, że jednym z najważniejszych trendów w reklamie internetowej jest dostarczaniem użytkownikom wartościowych treści. Teksty na blogach, portalach tematycznych, ale też na stronach firmowych mają ogromną moc sprawczą i prowadzą do nas klientów, prawie jak po sznurku. Świetnym wsparciem dla tych działań, a nawet strategią samą w sobie, może być content graficzny. Jego znaczenie w marketingu jest już bardzo wyraźne i z pewnością będzie przybierać na sile. Oto 5 powodów, dla których powinieneś wykorzystywać content graficzny w swoich działaniach reklamowych w sieci.

  1. Bo obraz jest atrakcyjniejszy niż tekst – przynajmniej dla większości użytkowników sieci, choć nie tylko. Wiesz na pewno, że więcej osób ogląda filmy niż czyta książki. Warto to przełożyć na rzeczywistość internetową. Publikując na stronie, blogu czy w mediach społecznościowych jakąś fajną grafikę, znakomitą infografikę lub tworząc mem, masz ogromną szansę, że użytkownicy to zauważą i co więcej – przekażą dalej. Statystycznie zdjęcia i grafiki publikowane na Facebooku są udostępniane kilkadziesiąt razy częściej niż teksty.
  2. Bo internauci bardziej chcą oglądać niż czytać – oczywiście nie oznacza to, że masz rezygnować z tekstów i strategii content marketingowej, ale na pewno powinieneś ją wesprzeć także contentem graficznym. Dowodem na to, że szukamy w sieci mniej angażujących zdjęć i grafik jest rosnąca w ogromnym tempie popularność takich portali społecznościowych, jak Pinterest, Vine czy Instagram. Obecność Twojej marki w tych kanałach komunikacji jest więc bardzo pożądana.
  3. Bo klient jest podatny na bodźce wizualne – według naukowych badań ludzki mózg odbiera i przetwarza dane w formie obrazka o 60.000 razy szybciej niż tekst. Jasne, przed podjęciem decyzji zakupowej pewnie i tak będzie chciał zapoznać się z treścią, ale grafika będzie w te sytuacji takim wirtualnym haczykiem.
  4. Bo lepiej zapamiętujemy obrazki – to także zostało naukowo potwierdzone. Ludzki mózg zapamiętuj 80% tego, co jego użytkownik zobaczył i zrobił, a tylko 20% tego, co przeczytał. Dlatego kiepskie efekty przynosi nauka teorii, a dużo lepsze – praktyka. Nowoczesny marketing internetowy zdecydowanie ten fakt wykorzystuje. Zrób prosty test. Rano poszukaj jakiegoś fajnego mema, a później przeczytaj jakiś wpis na blogu. Z pewnością wieczorem będziesz w stanie opisać mem z najdrobniejszymi szczegółami, a z tekstu nie zapamiętasz prawie niczego, poza oczywiście tematem przewodnim.
  5. Bo wygląd ma dla nas znaczenie – te wszystkie powiedzenia o książce i okładce można włożyć – nomen omen – między bajki. Tak już działamy, że albo coś nam się od razu podoba, albo nie. Dlatego nie ma możliwości, aby fatalnie zaprojektowana strona www cieszyła się dużą popularnością. Trudno będzie również jakiejkolwiek firmie przekonać swoich klientów o wysokiej jakości usług, jeśli nie dysponuje ona chociażby profesjonalnym logo. Tak, elementy identyfikacji wizualnej marki także są contentem graficznym.

Najważniejszym zadaniem contentu graficznego jest zwrócenie uwagi odbiorców. Nie ma być on nośnikiem treści, nie ma zastępować oferty czy tekstów na stronie www. Ma jedynie sprawić, aby potencjalny klient najpierw otworzył szeroko oczy, a później poczuł nieodpartą pokusę dowiedzenia się czegoś więcej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry