Typografia to bardzo ważny element projektu graficznego. Coraz więcej logotypów ogranicza się wyłącznie do zapisania nazwy marki odpowiednio dobraną czcionką. Taki minimalizm ma swoje zalety, pozwalając m.in. utrwalić nazwę w świadomości konsumentów. W projektach graficznych wykorzystuje się różne rodzaje czcionek, a te najpopularniejsze krótko omawiamy w naszym poradniku.
Można je łatwo rozpoznać po charakterystycznych ozdobnikach na końcach liter. Klasycznymi przykładami takich czcionek są m.in. Times New Roman czy Georgia. Stosuje się je w projektach przeznaczonych do druku, w książkach, artykułach itd. – głównie na potrzeby dłuższych form.
Są to proste, pozbawione ozdobników czcionki, takie jak np. Arial, Helvetica czy Roboto. Świetnie sprawdzają się w projektach stron internetowych, aplikacji etc. To popularny wybór do minimalistycznych projektów, gdzie kluczowe znaczenie ma czytelność na małym ekranie.
Są to czcionki imitujące pismo odręczne – za przykład mogą posłużyć chociażby Brush Script czy Pacifico. Bardzo dobrze nadają się do projektowania papeterii firmowej, logotypów czy różnego rodzaju projektów artystycznych, dodając elegancji i personalnego charakteru.
To wyraziste i nietypowe czcionki, często stosowane w nagłówkach oraz w projektach logo – przykładem mogą być Lobster czy Impact. Mają szerokie zastosowanie w reklamie, doskonale nadając się do projektowania plakatów, stron internetowych czy reklam cyfrowych.
Charakterystyczną cechą tej czcionki jest to, że każda litera zajmuje taką samą ilość miejsca – przykładami mogą być Courier czy Consolas. Najczęściej wykorzystuje się je w projektach, których celem jest osiągnięcie minimalistycznego efektu estetycznego, np. w logotypach firm technologicznych.
Są to czcionki naśladujące ręczne pismo, jednak mniej formalne niż Script – przykładami będą Dancing Script czy Comic Sans. To popularny wybór do projektowania logo czy innych elementów identyfikacji wizualnej marek kierujących swoją ofertę do dzieci (i ich rodziców), młodzieży, a także firm kreujących raczej luźny wizerunek.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.