Data wpisu: 08.08.2016

Adblock to śmierć reklamy w Internecie? Bzdura! 5 sposobów na to, jak sobie poradzić z blokowaniem reklam

Polscy internauci są światowymi liderami pod względem wykorzystania adblocka, czyli programu blokującego reklamy w sieci. Nic dziwnego, że wielu reklamodawców zastanawia się nad sensem inwestowania w reklamę internetową. Działa mechanizm myślenia: po co mam wydawać XXX złotych na banery, skoro i tak wszyscy je blokują? Po pierwsze: nie wszyscy. Po drugie: ekspansja adblocka jest tylko motywacją do podjęcia mądrzejszych i skuteczniejszych działań promocyjnych w Internecie. Oto 5 sposobów na poradzenie sobie z alergią na reklamy wśród potencjalnych klientów.

  1. Dobra strona internetowa – to podstawowe narzędzie do promowania firmy w sieci. Żadna reklama nie będzie skuteczna, jeśli klienci nie będą mogli ocenić jakości marki i jej oferty na stronie www. Na szczęście strony firmowe nie są i nigdy nie będą blokowane przez adblocki.
  2. Merytoryczne treści – adblock blokuje reklamy, ale nie treść. Przynajmniej nie tę wartościową. Najlepszym sposobem na zagwarantowanie sobie, że treści komercyjne trafią do ostatecznego klienta jest zainwestowanie w takie formy reklamy, które internauci akceptują. Są to np. artykuły sponsorowane publikowane na poczytnych portalach czy portalach tematycznych, nie wspominając już o blogach.
  3. Video – adblock co prawda blokuje reklamy wyświetlane przed treściami video, ale nie wszędzie. Dobrze radzi sobie z tym np. YouTube. Ciekawy film promocyjny marki ma szansę zainteresować potencjalnych klientów, a sam w sobie nie jest traktowany jak reklama, nie będzie więc blokowany. Video jest obecnie, obok treści pisanych, najbardziej skuteczną formą radzenia sobie z adblockami.
  4. Własny portal – jeśli firma ma problem z tym, że jej reklamy są notorycznie blokowane na innych portalach, to powinna pomyśleć o zainwestowaniu we własny portal. Tutaj nie muszą pojawiać się żadne reklamy powodujące aktywację adblocka. W zamian firma będzie promować się wśród użytkowników poprzez swój profesjonalizm, dzielenie się wiedzą i bezpośredni kontakt, np. w formie odpowiadania na komentarze. Wszelkie badania Internetu dowodzą, że użytkownicy są skłonni zaakceptować przekaz reklamowy, ale pod warunkiem uzyskania z tego jakiejś korzyści.
  5. Reklama w wyszukiwarce – kampania linków sponsorowanych, czyli AdWords, adblocków się nie boi. Linki nie są w żaden sposób blokowane, czego Google skrupulatnie pilnuje. Poza tym warto jednak inwestować w wysokiej jakości treść umieszczoną na stronie internetowej firmy czy np. prowadzić blog firmowy. To w dłuższej perspektywie gwarantuje wzrost zainteresowania marką wśród klientów odesłanych bezpośrednio z wyszukiwarki, czyli zainteresowanych ofertą.

Google ostro walczy z adblockami, czego efektem może być kiedyś ograniczenie darmowego dostępu do wartościowych treści. Podobnie robią wydawcy. Już teraz można się spotkać z komunikatami na portalach, że aby móc przeglądać zawartość konieczne jest wyłączenie adblocka. To nie jest jednak rozwiązanie problemu.

Najkorzystniej jest dostosować się do warunków postawionych przez internautów blokujących reklamy i dać im taki przekaz, który mimo komercyjnego zabarwienia będzie dla nich wystarczająco wartościowy i atrakcyjny. 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry