Data wpisu: 30.03.2017

Baner internetowy – 5 powodów, dla których nadal warto korzystać z tego formatu reklamy

Nie znosisz ich. Starasz się je ignorować. Instalujesz adblocki. Nic nie pomaga. Banery reklamowe wciąż atakują Cię w Internecie. Wiesz dlaczego? Ponieważ nadal ogromna rzesza użytkowników sieci w nie klika. To oznacza, że są skutecznymi nośnikami reklamy. Choć to właśnie banery są wskazywane za jedne z najbardziej irytujących elementów wirtualnej rzeczywistości, nadal trudno jest nam sobie wyobrazić bez nich sieć. Z punktu widzenia reklamodawców jest to bardzo dobra informacja. Baner internetowy, choć nieco oklepany, wciąż może być skutecznym formatem reklamy. Mamy na to 5 dowodów.

  1. Nic tak nie przykuwa uwagi – no, może poza wideo, które jednak wymaga większego skupienia. Tymczasem atrakcyjnie zaprojektowany graficznie baner z fajnym hasłem na pewno zostanie zauważony, a to już połowa sukcesu. Nie bez powodu to właśnie kampanie banerowe osiągają lepsze wyniki skuteczności w programie AdWords niż zwykłe linki tekstowe.
  2. Targetowanie – czyli kierowanie banerów na konkretną grupę użytkowników Internetu. Dzisiejsze możliwości są pod tym względem niemal nieograniczone. Firma może sobie wybrać, komu będą wyświetlane jej banery, o jakich porach, a nawet w którym miejscu.
  3. Baner dobrze koresponduje ze stroną – jeśli więc zostanie odpowiednio umieszczony, a w dodatku będzie spełniać kryteria szeroko pojętej estetyki, to nie powinien razić oczu. Stanie się integralną częścią layoutu witryny, co zachęci użytkowników do klikania w niego.
  4. Niski koszt zaprojektowania – to bardzo duży atut dla firm, które nie mają zbyt wysokich budżetów na reklamę. Zaprojektowanie baneru nie jest drogie, podobnie jak stworzenie hasła. Koszt można znacznie obniżyć mając własną koncepcję i treść. Wówczas trzeba już tylko opłacić pracę grafika.
  5. Brak problemów z serwerami reklamowymi – banery są odczytywane przez praktycznie wszystkie powszechnie stosowane serwery reklamowe, a przeglądarki bardzo rzadko je blokują. Owszem, baner nie jest tak efektowny jak chociażby animacja Flash, ale przynajmniej nie ma ryzyka, że nie wyświetli się poprawnie użytkownikowi.

Żeby nie było aż tak różowo musimy jeszcze wymienić istotne wady banerów internetowych. Przede wszystkim rośnie pokolenie użytkowników cierpiących na tzw. banner blindness, czyli ślepotę banerową (niezwracanie uwagi na tego typu treści).

Drugim problemem jest to, że w sieci dosłownie roi się od reklam typu display, pop-up czy statycznych banerów, a więc coraz trudniej jest wyróżnić swój przekaz. To już jednak zadanie dla agencji, która zajmuje się przygotowaniem reklamy – właśnie z tego powodu nie należy oszczędzać na takich usługach.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry