Każdy właściciel firmowej strony internetowej powinien sobie zadać proste pytanie: po co zainwestowałem w tę witrynę? Odpowiedź wydaje się być oczywista: po to, aby przedstawić klientom swoją ofertę. Cena jest podstawowym składnikiem oferty, dlatego wciąż bardzo dziwi nas, jak wielu przedsiębiorców rezygnuje z oficjalnego informowania o cenach swoich produktów i usług. Cennik to bardzo ważny element każdej firmowej strony www. Bez niego witryna jest de facto niekompletna.
Co ma decydujący wpływ na to, czy klient dokona zakupu? W polskich warunkach rynkowych wciąż jest to oczywiście cena. Jeśli nie podajesz na swojej stronie tak kluczowej informacji, to świadomie pozbawiasz się możliwości pozyskania ogromnej grupy klientów.
Trzeba tutaj pamiętać o prostym mechanizmie, jaki kieruje użytkownikiem Internetu. Jego celem jest ustalenie, czy dany produkt/usługa spełnia jego oczekiwania oraz czy mieści się w jego budżecie. Jeśli nie uzyska tej drugiej informacji, to po prostu poszuka jej u konkurencji. Liczenie na to, że klientowi będzie się chciało zadzwonić czy napisać maila z prośbą o ofertę, jest niestety naiwnością.
Cennik nie musi być nawet bardzo szczegółowy. Jeśli nie potrafisz określić ceny danego produktu, ponieważ zależy ona od wielu zmiennych, podaj przynajmniej rząd wielkości, czy zastosuj formułę „cena od…”. To przynajmniej pozwoli użytkownikowi określić, czy jest sens prosić o ofertę dla niego.
Firmy, które nie podają cennika na swoich stronach internetowych, mogą uchodzić za niewiarygodne. Mnóstwo osób w takiej sytuacji zrezygnuje z nawiązania kontaktu z przedsiębiorcą, obawiając się, że firma przedstawi zbyt wygórowaną ofertę. Niektórzy po prostu wstydzą się odmówić lub przyznać, że nie stać ich na taki produkt czy usługę.
Oficjalne podanie cennika, choćby poglądowego, pozwala zdobyć zaufanie potencjalnych klientów i zachęcić ich do wysłania konkretnego zapytania. W ten sposób „odsiewasz” również osoby, które i tak nie skorzystają z Twoich usług – nie będziesz więc tracić czasu na bezproduktywne przygotowywanie ofert.
Podstrona z cennikiem może być wykorzystana do przeprowadzenia bardzo skutecznych działań SEO. Wystarczy wypełnić ją tekstami, które zawierają słowa kluczowe bezpośrednio odnoszące się do potencjalnych zapytań klientów.
Jeśli np. sprzedajesz opony samochodowe, to z pewnością Twoi klienci zadają wyszukiwarce pytania w stylu: „Ile kosztują opony zimowe do Focusa”. Użyj podobnej frazy (i jej odmian) w zakładce cennikowej, a szybko zauważysz pozytywne efekty w Google.
Przedsiębiorco! Nie rezygnuj z podawania cennika na swojej firmowej stronie internetowej. To duży błąd, który może Cię kosztować utratę sporej części klientów. Nie licz na to, że ludzie naprawdę zainteresowani ofertą sami dopytają o cenę. Nie – oni po prostu pójdą do konkurencji, która nie ukrywa przed nimi tej kluczowej informacji.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.