Termin „filtr Google” jest dla branży SEO tym, czym Baba Jaga dla małych dzieci: jednym z największych koszmarów i groźbą, która natychmiast stawia do pionu. Filtr to po prostu środek zapobiegawczy, który ma eliminować z wyszukiwarki strony prezentujące podejrzaną treść czy łamiące podstawowe zasady Google. Jego nałożenie na stronę oznacza masę problemów, o czym więcej przeczytasz w naszym poradniku.
Filtry Google można podzielić na dwie podstawowe kategorie, czyli filtry algorytmiczne i filtry ręczne. Te pierwsze, jak sama nazwa wskazuje, są stosowane przez algorytmy Google w celu identyfikacji i penalizacji stron internetowych, które naruszają wytyczne dla webmasterów, np. zawierają splagiatowaną treść czy wprowadzają w błąd użytkowników.
Z kolei filtry ręczne są nakładane przez samych pracowników Google, najczęściej na podstawie donosu – np. od właściciela innej strony, który twierdzi, że ta należąca do konkurencji korzysta z ukradzionych mu tekstów.
Nałożenie filtra Google może mieć poważne konsekwencje dla właściciela strony internetowej. Pewny jest spadek witryny w rankingu Google i znaczące ograniczenie jej widoczności, co będzie bardzo trudno nadrobić.
Długotrwałym skutkiem może być również utrata zaufania do strony oraz marki, którą reprezentuje, co jest najbardziej dotkliwą karą dla osób i firm łamiących zasady Google.
Dodajmy, że zdjęcie filtra jest jak najbardziej możliwe, natomiast wymaga wcześniejszego usunięcia przyczyn, dla których strona została ukarana, a następnie złożenia stosownego wniosku do Google, którego rozpatrzenie i wcielenie w życie może zająć wiele tygodni.
To bardzo proste: wystarczy nie łamać zasad dla webmasterów i właścicieli stron indeksowanych w Google. W praktyce oznacza to przede wszystkim tworzenie własnej, unikalnej treści wysokiej jakości, stosowanie naturalnego linkowania (nie kupuj linków z podejrzanych źródeł), usunięcie ze strony bezwartościowych tekstów pisanych tylko pod SEO w celu nasycenia witryny słowami kluczowymi oraz zabezpieczenie strony przed atakami cybernetycznymi.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.