Data wpisu: 31.01.2022

Gdzie i jak używać słów kluczowych na pozycjonowanej stronie www?

Masz już za sobą badanie słów kluczowych, podzieliłeś je na odpowiednie kategorie, nie zabrakło wśród nich także słów z długim ogonem? Świetnie – spora część pracy już za Tobą. Teraz jednak trzeba zacząć stosować te słowa na Twojej stronie internetowej, w przeciwnym razie nic nie zyskasz i na pewno nie poprawisz pozycji witryny w wyszukiwarce. I z tym najczęściej jest problem, ponieważ wielu właścicieli stron nie ma pojęcia, gdzie i jak używać słów kluczowych. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

Teksty opisowe

Naturalnym miejscem ekspozycji słów kluczowych są wszystkie teksty opisujące ofertę firmy. Mamy tutaj na myśli zarówno treści marketingowe, jak „O firmie”, ale również opisy produktów i usług – dotyczy to także sklepów internetowych. Pamiętaj natomiast, że te teksty muszą być w pierwszej kolejności atrakcyjne dla czytelników i spójne z komunikacją marki, a dopiero później spełniać kryteria SEO.

Strona główna

Ruch z wyszukiwarki zwykle kieruje się właśnie na stronę główną (choć oczywiście nie tylko), dlatego należy znaleźć na niej miejsce na te najważniejsze słowa kluczowe. Nawet jeśli tekstu jest mało, to frazy można umieścić np. w tytule strony, nagłówkach czy nawet w stopce.

Artykuły na blogu

Nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej, jeśli nie dbamy o aktualizację treści i odpowiednie nasycenie jej słowami kluczowym. Idealnie nadają się do tego artykułu na firmowym blogu. Z uwagi na obszerność łatwo można umieścić w nich dużo słów kluczowych, dbając przy tym o wysoką wartość merytoryczną i językową artykułów.

Dział FAQ

Nie jest to może powszechnie stosowane rozwiązanie na firmowych stronach internetowych, natomiast jeśli szukasz dodatkowego miejsca, w którym można opublikować teksty zawierające ważne słowa kluczowe, to dział FAQ (najczęściej zadawanych pytań) świetnie się do tego nadaje. Warto poruszyć w nim te kwestie, które nie zostały wyjaśnione w opisach produktów i usług, co pozwoli zagospodarować np. mniej popularne frazy i bardzo wartościowe słowa kluczowe z długim ogonem.

Zakładka kontaktowa

Często lekceważona i pozbawiona jakiejkolwiek treści, tymczasem również mogąca przyczynić się do poprawy widoczności strony w wyszukiwarce. Zwłaszcza, jeśli pozycjonujesz witrynę na frazy lokalne, to ta zakładka jest odpowiednim miejscem do publikacji tekstu zawierającego słowa kluczowe z odniesieniem do np. miejscowości, regionu etc.

Na koniec jeszcze jedna podpowiedź: pamiętaj, że treść publikowana na stronie, w której stosujesz słowa kluczowe, musi wyróżniać się dobrą jakością i wartością merytoryczną. Powinna oferować coś więcej niż to, co już można znaleźć w Google. Tylko wtedy zacznie być widoczna w wyszukiwarce i polecana jej użytkownikom, a to przełoży się na wzrost ruchu organicznego. Podnoś więc standardy w zakresie tworzenia treści, nie tylko dla korzyści wynikających z SEO, ale też dla wyróżnienia swojej marki na tle konkurencji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry