Data wpisu: 12.01.2023

Jak często publikować posty na popularnych platformach social media?

Media społecznościowe to wielka agora, która służy do wyrażania swoich opinii, a w przypadku marek do zwiększania widoczności. Praktycznie każda marka znajdzie w social media przedstawicieli swojej grupy docelowej. Obecność na popularnych platformach gwarantuje wzrost zasięgu, o ile prawidłowo przygotujesz i wdrożysz kampanię marketingową. Jej kluczowym elementem są angażujące posty, które należy publikować z odpowiednią częstotliwością. Ta zależy już od konkretnej platformy, a szczegóły znajdziesz w naszym poradniku.

Facebook

Facebook, choć może trudno w to czasami uwierzyć, stawia na jakość treści. Algorytm premiuje wpisy, które niosą ze sobą jakąś wartość dla odbiorców, rozbudowane, atrakcyjne językowo, newsowe, analityczne. Dlatego publikowanie nowych wpisów codziennie może zostać odebrane za… spamowanie. Lepiej jest ograniczyć częstotliwość publikacji do 2-3 tygodniowo, dbając przy tym o dopieszczenie wpisu.

Twitter

W przypadku Twittera mamy do czynienia z zupełnie inną polityką niż na Facebooku. Tutaj liczy się duża częstotliwość publikacji. Im więcej wrzucasz tweetów, tym większa szansa na to, że Twój profil zostanie zauważony, pozyska obserwujących, a to przełoży się na jego widoczność (w czym pomoże algorytm). Warto zatem publikować wpisy nie tylko codziennie, ale wręcz kilka razy dziennie.

Instagram

Instagram to bardzo specyficzna platforma, na której najbardziej liczy się to, aby treści zyskiwały duże zasięgi – częstotliwość publikacji nie ma na to aż tak dużego wpływu. O wiele ważniejsze jest szczegółowe przygotowanie postu, głównie pod kątem atrakcyjności zdjęcia. Warto również raz na jakiś czas wrzucić stories, co przyciągnie nowych obserwujących.

TikTok

Z chińską platformą jest o tyle dobrze, że sam TikTok podpowiada, jak często należy publikować treści, aby zwiększyć zasięg profilu marki. Zalecane jest wrzucanie od 1 do 4 postów dziennie (!). Dlatego decyzję o wejściu na TikTok trzeba bardzo dokładnie przemyśleć pod kątem tego, czy rzeczywiście mamy czas na regularne tworzenie angażujących treści. W praktyce jest to praca na cały etat, dlatego warto tutaj poszukać wsparcia ze strony profesjonalnej agencji marketingowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry