Data wpisu: 22.12.2022

Nie tylko blog. Gdzie jeszcze możesz tworzyć wartościowe treści na potrzeby kampanii content marketingowej?

Nieśmiało zaczynasz z content marketingiem i czujesz zagubienie w nawale informacji? Spokojnie, ta strategia marketingowa może być bardzo przyjazna i wcale nie wymagać dużego zaangażowania po stronie przedsiębiorcy (zwłaszcza, jeśli powierzysz ją wyspecjalizowanej agencji marketingowej). Na dobry początek uświadom sobie, że content marketing to nie tylko blog. Istnieje znacznie więcej miejsc publikacji wartościowych treści, które mogą zwiększyć zaufanie do Twojej marki i pomóc w wykreowaniu profesjonalnego, eksperckiego wizerunku. Kilka propozycji znajdziesz w naszym poradniku.

Twitter

Zaskakujące, jak wielu przedsiębiorców omija Twitter szerokim łukiem. Fakt, jest to bardzo specyficzny portal społecznościowy, jednak nieprzypadkowo wszystkie czołowe marki świata są na nim obecne. Twitter świetnie nadaje się do publikacji angażujących, profesjonalnych treści, co wspiera zwiększanie zasięgu marki i budowanie jej eksperckiej pozycji w branży.

Facebook

Tak, wiemy – Facebook schodzi z piedestału, natomiast nadal korzysta z niego 1/5 mieszkańców Ziemi. Założenie profilu marki na Facebooku nie jest trudne, a dzięki temu zyskasz miejsce ekspozycji wartościowych treści, które mogą zaangażować sporo osób, zachęcić do udostępniania i tym samym zwiększyć zasięg marki w Internecie.

LinkedIn

Portal społecznościowy dla profesjonalistów jest bardzo dobrym miejscem do publikowania angażujących, profesjonalnych treści skierowanych do ekspertów. Pozwolą one zaprezentować kompetencje marki przedsiębiorstwa, jej zaplecze oraz potencjał, co może się przełożyć na zbudowanie sieci wartościowych kontaktów biznesowych.

Portale tematyczne

Solą kampanii content marketingowejartykuły sponsorowane publikowane na portalach zewnętrznych. Jeśli zakładasz, że Cię na to nie stać, to zmień podejście. Nikt nie mówi o wykupieniu publikacji na Onet.pl czy Gazeta.pl – są znacznie tańsze, a wcale nie gorsze opcje. Warto stawiać przede wszystkim na portale tematyczne, które odwiedzają osoby rzeczywiście zainteresowane Twoją ofertą. 

Ważna informacja! 
W odróżnieniu od publikacji w mediach społecznościowych, prowadzenie własnego portalu wpływa na pozycjonowanie Twojej witryny / marki w wyszukiwarce Google. Jeśli budżet ogranicza ci obszar działania - wybierz prowadzenie portalu tematycznego, to optymalna opcja.

YouTube

Tak, filmy publikowane na platformie YouTube także są świetnym elementem kampanii content marketingowej. Pamiętajmy, że content marketing to nie tylko tekst, ale też obraz czy nawet dźwięk. Jeśli masz budżet pozwalający stworzyć kanał z atrakcyjnymi filmami poradnikowymi na YouTube, to już możemy Ci powiedzieć, że z czasem stanie się on ważnym narzędziem marketingu Twojej marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry