Blog firmowy jest jednym z najważniejszych narzędzi, po jakie sięgamy planując i uruchamiając kampanię content marketingową. W ostatnich latach zainteresowanie to formą komunikowania się z klientami nieco przygasa, głównie z uwagi na fakt, iż firmy uparcie twierdzą, że nie mają o czym pisać. Faktem jest natomiast, że to tylko wygodna wymówka. Robienie content marketingu bez bloga firmowego na dłuższą metę nie ma sensu, a już na pewno spowoduje wyraźne ograniczenie efektywności kampanii. Sprawdź argumenty, które to uzasadniają.
W każdej strategii marketingowej kluczowe znaczenie ma to, aby wchodzić w dialog z klientami, komunikować im wartości marki, przybliżać ofertę – ale niekoniecznie w taki sposób, jaki znamy z klasycznej reklamy. Współcześni konsumenci chcą żyć markami, utożsamiać się z nimi, wchodzić do wykreowanego przez nie świata. Blog doskonale się do tego nadaje. Pozwala pokazać markę od zupełnie innej strony – luźniejszej, bardziej merytorycznej, „swojskiej”.
Pod tym względem z blogowaniem może się równać wyłącznie prowadzenie profili w social media – przy czym ani Facebook, ani Instagram nie dają nam takiego pola do popisu w zakresie budowania zaufania do kompetencji marki, jak właśnie blog.
Świetne artykuły publikowane na blogu, na przykład poradnikowe, stanowią świetny sposób na udowodnienie klientom, że mają do czynienia z ekspertami. Poważnym wyzwaniem, jakie stoi przed każdą współczesną marką wchodzącą na rynek, jest zdobycie zaufania konsumentów.
Dzisiejsi kupujący generalnie mają dystans do reklamy, nie wierzą w nią, nie chcą też poświęcać czasu na długie analizowanie historii, dokonań i oferty marki. Potrzebują więc konkretnego i łatwo przyswajalnego dowodu na to, że dana marka jest godna ich zaufania.
Wartościowe artykuły blogowe stanowią taki dowód. Przekazują czytelnikom bezpłatną, przydatną wiedzę, co z kolei wywołuje uczucie wdzięczności. Klient, który przeczyta artykuł rozwiązujący jakiś jego problem, dużo chętniej sięgnie później po produkt czy usługę firmy lub poleci ją znajomym.
I pod tym względem stanowi doskonałe narzędzie SEO. Nie ma dziś chyba agencji specjalizującej się w pozycjonowaniu, która nie namawiałaby swoich klientów do prowadzenia bloga. Można na nim publikować treści zawierające słowa kluczowe, ale przede wszystkim merytoryczne i tym samym odbierane, jako wartościowe przez roboty wyszukiwarki. Artykuły blogowe doskonale się pozycjonują – zwłaszcza te eksperckie. To z kolei w naturalny sposób przekłada się na poprawienie pozycji strony w Google.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.