Jak reklamować farmaceutyki w Internecie? 3 najlepsze sposoby

Data wpisu: 22.08.2016

Branża farmaceutyczna jest jedną z tych, które najmocniej inwestują w reklamę telewizyjną – wie o tym każdy, kto choć na kilka chwil włączy telewizor i obejrzy pierwszy z brzegu blok reklamowy. Ilość reklam wszelkich suplementów jest przytłaczająca, a efekt taki, że klienci przestają odróżniać poszczególne specyfiki. Marki na tym tracą. Dlatego dobrym pomysłem jest zdywersyfikowanie pól dystrybucji treści komercyjnych i mocniejsze postawienie na działania w Internecie. Jak reklamować farmaceutyki w sieci? Oto 3 najlepsze pomysły.

Portal o zdrowiu

Takich portali w sieci nie brakuje, jednak ich ogromna popularność pokazuje, że istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na profesjonalne treści z tematyki zdrowia. Marka farmaceutyczna może więc stworzyć własny portal z poradami. Im bardziej rozbudowane treści, im będzie ich więcej, im ciekawsza będzie ich tematyka, tym ruch na portalu będzie większy.

Istnieją dwa rozwiązania. Marka może uruchomić portal jasno komunikujący, kto jest jego twórcą i patronem – to jednak z pewnością zniechęci wielu użytkowników obawiających się, że trafią wyłącznie na treści reklamowe. Lepsze jest drugie rozwiązanie, czyli uruchomienie portalu neutralnego reklamowo, który z wyczuciem będzie zwracać uwagę na markę, przede wszystkim w treści artykułów.

Artykuły poradnikowe

Jeśli marka farmaceutyczna nie chce inwestować w rozwój własnego portalu, ale zależy jej na ekspansji w sieci, może wybrać bardzo popularne rozwiązanie i wykorzystać zasięg już istniejących portali tematycznych. Kampania artykułów sponsorowanych bardzo dobrze wpłynie na zasięg i rozpoznawalność marki.

Największym atutem tego rozwiązania jest stosunkowo niewysoki koszt inwestycji. Nawet po uwzględnieniu wydatku na pracę redaktora czy copywritera. Artykuły sponsorowane muszą być jednak publikowane regularnie przez kilka miesięcy, aby móc zauważyć realną korzyść wizerunkową.

Social media

Marki farmaceutyczne mogą naprawdę skutecznie wykorzystać potencjał mediów społecznościowych. Już dawno przestały być one jedynie miejscami nawiązywania kontaktów czy odbudowywania dawnych znajomości. Obecnie popularne social media są medium towarzyszącym – w pracy, w domu, na wakacjach, podczas jazdy autobusem. Użytkownicy szukają tu informacji i porad. Warto to wykorzystać.

Wystarczy stworzyć inspirującą grupę poświęconą tematyce zdrowia – świetnie sprawdzi się w tej roli fanpage na Facebooku. Na oficjalnym profilu marki można organizować konkursy, a najbardziej spektakularnym sposobem wykorzystania zasięgu social media jest stworzenie wielkiej kampanii społecznej np. na temat problemów skórnych Polaków. Promocja marki przy takiej kampanii marketingowej jest bardzo skuteczna.

Jak widać w Internecie jest ogromny potencjał do promowania marek farmaceutycznych. Dowodzi tego też rosnąca w błyskawicznym tempie aktywność firm z tej branży.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski