Data wpisu: 23.04.2024

Jak tworzyć naprawdę WŁASNY content na firmowym blogu?

Unikalność – to słowo-klucz zawsze pojawiające się w kontekście prowadzenia kampanii content marketingowej. Marka, która chce inwestować w treść, musi zadbać o tworzenie unikalnego contentu, z czym niestety różnie bywa. Większość marek podąża w kierunku naśladownictwa, przez co ich kampanie są nieskuteczne i stanowią jedynie sztukę dla sztuki. Jak uniknąć podobnego scenariusza i tworzyć rzeczywiście własny content, np. na blogu firmowym? Oto kilka podstawowych wskazówek.

Tematy z życia firmy

Świetnym sposobem na zyskanie unikalnego contentu są tzw. case study, czyli artykuły zbudowane wokół tematu bezpośrednio dotyczącego firmy, odnoszące się do zrealizowanych przez nią projektów czy problemów, z jakimi musiała sobie poradzić. Takie artykuły nie pojawią się na blogach konkurencji, co z miejsca daje przewagę w wyścigu po zainteresowanie czytelników.

Odwołuj się do własnej oferty

Skoro masz jakąś ofertę, to dlaczego ją ukrywać? Odwołuj się do niej w artykułach na blogu, ponieważ jest to banalny sposób na spersonalizowanie treści i nadanie jej unikalnego charakteru. Gdy np. chcesz napisać artykuł o cenach konkretnych produktów czy usług, to nie sięgaj po dane statystyczne czy jakieś rynkowe średnie, ale pisz o cenach w Twojej firmie.

Rozważ pisanie w pierwszej osobie

Zadziwiające, jak rzadko marki korzystają z tej możliwości. Pisanie artykułów w formie bezosobowej pozbawia nas bardzo łatwej szansy na wyróżnienie się i zdobycie uwagi czytelnika. Artykuł napisany pierwszoosobowo jest o wiele ciekawszy bez względu na jego poziom merytoryczny.

Zadbaj o unikalny styl komunikacji

Zmorą wielu kampanii content marketingowych jest ich nijakość, która przejawia się w wyborze najbezpieczniejszej możliwej formy komunikacji z klientami. Często wina leży po stronie agencji marketingowej, które idą po linii najmniejszego oporu i proponują klientom rozwiązania pozbawione ryzyka, ale też niedające szans na wyróżnienie się.

Miałka komunikacja, pisanie artykułów w stylu, który można byłoby dopasować do tysięcy innych firm, to jeden z grzechów głównych złej kampanii.

Bloguj inaczej niż konkurencja

Dobrym pomysłem będzie prześledzenie poczynań konkurencyjnych firm, czyli zajrzenie na ich blogi firmowe, przeczytanie kilku artykułów i znalezienie schematu. Następnie opracowujemy własną strategię komunikacji, która powinna się diametralnie różnić od tej zaproponowanej przez konkurencję.

Przykładowo: jeśli konkurencyjne firmy stawiają na bezosobową formę wypowiedzi, Ty zacznij tworzyć artykuły pisane w sposób bardziej bezpośredni, nawet zwracając się do czytelnika, skracając dystans. To z pewnością wyróżni Twój content i sprawi, że będzie on rzeczywiście unikalny w skali całej branży.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry