Unikalność – to słowo-klucz zawsze pojawiające się w kontekście prowadzenia kampanii content marketingowej. Marka, która chce inwestować w treść, musi zadbać o tworzenie unikalnego contentu, z czym niestety różnie bywa. Większość marek podąża w kierunku naśladownictwa, przez co ich kampanie są nieskuteczne i stanowią jedynie sztukę dla sztuki. Jak uniknąć podobnego scenariusza i tworzyć rzeczywiście własny content, np. na blogu firmowym? Oto kilka podstawowych wskazówek.
Świetnym sposobem na zyskanie unikalnego contentu są tzw. case study, czyli artykuły zbudowane wokół tematu bezpośrednio dotyczącego firmy, odnoszące się do zrealizowanych przez nią projektów czy problemów, z jakimi musiała sobie poradzić. Takie artykuły nie pojawią się na blogach konkurencji, co z miejsca daje przewagę w wyścigu po zainteresowanie czytelników.
Skoro masz jakąś ofertę, to dlaczego ją ukrywać? Odwołuj się do niej w artykułach na blogu, ponieważ jest to banalny sposób na spersonalizowanie treści i nadanie jej unikalnego charakteru. Gdy np. chcesz napisać artykuł o cenach konkretnych produktów czy usług, to nie sięgaj po dane statystyczne czy jakieś rynkowe średnie, ale pisz o cenach w Twojej firmie.
Zadziwiające, jak rzadko marki korzystają z tej możliwości. Pisanie artykułów w formie bezosobowej pozbawia nas bardzo łatwej szansy na wyróżnienie się i zdobycie uwagi czytelnika. Artykuł napisany pierwszoosobowo jest o wiele ciekawszy bez względu na jego poziom merytoryczny.
Zmorą wielu kampanii content marketingowych jest ich nijakość, która przejawia się w wyborze najbezpieczniejszej możliwej formy komunikacji z klientami. Często wina leży po stronie agencji marketingowej, które idą po linii najmniejszego oporu i proponują klientom rozwiązania pozbawione ryzyka, ale też niedające szans na wyróżnienie się.
Miałka komunikacja, pisanie artykułów w stylu, który można byłoby dopasować do tysięcy innych firm, to jeden z grzechów głównych złej kampanii.
Dobrym pomysłem będzie prześledzenie poczynań konkurencyjnych firm, czyli zajrzenie na ich blogi firmowe, przeczytanie kilku artykułów i znalezienie schematu. Następnie opracowujemy własną strategię komunikacji, która powinna się diametralnie różnić od tej zaproponowanej przez konkurencję.
Przykładowo: jeśli konkurencyjne firmy stawiają na bezosobową formę wypowiedzi, Ty zacznij tworzyć artykuły pisane w sposób bardziej bezpośredni, nawet zwracając się do czytelnika, skracając dystans. To z pewnością wyróżni Twój content i sprawi, że będzie on rzeczywiście unikalny w skali całej branży.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.