Data wpisu: 28.08.2023

Content poradnikowy – dlaczego warto w to inwestować?

Mianem contentu poradnikowego określamy każdą treść, która niesie ze sobą jakąś konkretną wartość dla odbiorcy. Najczęściej przekazuje mu poszukiwane informacje czy wręcz rozwiązuje jego problemy i dylematy. Tworzenie contentu poradnikowego jest bardzo dobrym pomysłem na rozwój swojej marki biznesowej, zwiększanie jej zasięgu w sieci i uatrakcyjnianie wizerunku. Kilka solidnych argumentów znajdziesz w naszym – nomen-omen – poradniku.

Content poradnikowy przyciąga ruch organiczny

Najważniejszym powodem, dla którego warto, a wręcz należy inwestować w content poradnikowy, są korzyści pozycjonowania. Nic tak nie przyciąga niepłatnego, organicznego ruchu z wyszukiwarki, jak właśnie dobre artykuły blogowe czy merytoryczne (jedno nie przeczy drugiemu – pamiętajmy o tym). W dodatku takie treści zwykle są ponadczasowe i mogą przyciągać ruch z wyszukiwarki przez wiele lat.

Ułatwione zadanie w kwestii linkowania wewnętrznego

Jeśli artykułu poradnikowy ma konkretną wartość, zawiera „samo mięso” i mnóstwo przydatnej wiedzy, to nikt się nie obrazi na to, że zawiera linki wewnętrzne odsyłające np. do sklepu internetowego Twojej marki. Mało tego: wielu czytelników może na tyle nabrać zaufania do autora artykułu (i stojącej za nim marki), że chętnie skorzysta z polecenia i kupi podlinkowane produkty.

Możliwość zgrabnego zarekomendowania swojej oferty

Choć content poradnikowy w założeniu nie powinien mieć nic wspólnego z reklamą, to jeśli poziom merytoryczny artykułu nie budzi żadnych obiekcji, to jak najbardziej można pokusić się o małą autoreklamę. Wystarczy wpleść w treść swoje produkty czy usługi, wskazując na nie, jako na rozwiązujące problemy omawiane w danym artykule.

Przykładowo: jeśli masz firmę zajmującą się dekorowaniem wnętrz, to zwieńczeniem artykułu poświęconego zestawieniom kolorystycznym warto wspomnieć o możliwości zlecenia wykonania kompleksowego projektu właśnie Twojej marce.

Budowanie pozycji eksperta

Content poradnikowy jest jednocześnie contentem eksperckim – w końcu aby udzielać komuś rad, trzeba najpierw mieć wiedzę w danym temacie. Im lepsze będą treści publikowane np. na Twoim blogu firmowym, tym większego zaufania nabiorą czytelnicy do Twojej marki biznesowej, co z kolei – zgodnie z zasadą domina – przełoży się na sprzedaż.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry