Tworzenie artykułów na blog firmowy musi się opierać na kilku podstawowych zasadach. Jedną z nich jest stosowanie linkowania wewnętrznego. Wielu autorów to bagatelizuje, na czym cierpi zasięg artykułów oraz ogólna atrakcyjność bloga. Dowiedz się, dlaczego linkowanie wewnętrzne na firmowym blogu jest tak ważne.
Podstawowym celem stosowania linkowania wewnętrznego na blogu firmowym jest „zaspokojenie” algorytmu. Rozsądna częstotliwość linkowania sprawia, że nie tylko sam artykuł jest oceniany przez Google jako bardziej wartościowy, ale też zyskuje na tym ocena całego bloga. W efekcie opublikowane artykuły mogą być lepiej widoczne w wyszukiwarce, przyciągając większy ruch organiczny.
Częste linkowanie wewnętrzne jest podstawą UX-writingu. Oczywiście nie chodzi tutaj o to, aby na siłę upychać linki gdzie się tylko da. Robimy to zawsze z głową – umieszczenie linku w danym miejscu musi wynikać z kontekstu wypowiedzi, a przejście na linkowaną stronę powinno dać czytelnikowi jakąś korzyść (np. wzbogacić jego wiedzę, ułatwić mu znalezienie omawianego produktu etc.).
Linkowanie wewnętrzne to sprytny trik, dzięki któremu można łatwo zwiększyć optycznie obszerność artykułu. To taka mała podpowiedź dla osób, które mają problem z tworzeniem długich, merytorycznych artykułów, a nie chcą też lać wody.
Jeśli gotowy artykuł wydaje Ci się zbyt krótki, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać do niego kilka linków wewnętrznych wraz z wprowadzeniem – na przykład możesz krótko zachęcić do lektury innych artykułów opublikowanych już na blogu.
Częste i logiczne linkowanie wewnętrzne powoduje, że artykuł wydaje się kompletny. Czytelnik odbiera go jako tekst o wysokiej wartości merytorycznej. Zyskuje na tym również cały blog, ponieważ skoro mamy do czego linkować, to najwyraźniej blog stanowi wartościowe źródło wiedzy, praktycznych porad i warto się zapoznać z pozostałymi publikacjami.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.