Jakościowy content zwiększa skuteczność reklamy display

Data wpisu: 25.10.2018
Zdjęcie główne #1552 - Jakościowy content zwiększa skuteczność reklamy display

Content marketing nigdy nie był i nie powinien być traktowany, jako narzędzie reklamy. Nie oznacza to jednak, że nie można go wykorzystywać w celu zwiększenia jej skuteczności. Najnowsze badania przeprowadzone przez GroupM oraz Newsworks dowiodły, że im wyższa jakość contentu na stronie www, tym lepsza widoczność nośników reklamy display. Co z tego wynika dla przeciętnego przedsiębiorcy chcącego promować swoje usługi w sieci? Już wyjaśniamy.

Reklama display zyskuje na skuteczności, gdy towarzyszy jej dobra treść

Wspomniane badanie miało na celu sprawdzenie, czy istnieje korelacja między miejscem publikacji reklamy, a jej efektywnością. Okazuje się, że oba elementy są ze sobą ściśle związane.

Jakościowy content zwiększa widoczność (zasięg) reklamy aż o 42%. Jak należy to interpretować? Do tego potrzebny będzie nam kolejny wskaźnik, tym razem dotyczący ekspozycji reklamy. Z badania wynika, że jeśli reklama została opublikowana przy np. wysokiej jakości artykule specjalistycznym, to szansa na to, że czytelnik zapozna się z jej całą treścią, jest aż o 58% większa.

Autorzy badania zestawiają osiągnięte wyniki z branżową średnią, która dla reklam online wynosi około 50% widoczności przez zaledwie jedną sekundę. W dodatku reklamy, które są emitowane w standardowym modelu (czyli „gdzie popadnie”) w aż 48% przypadków mają zerową ekspozycję. Pisząc wprost: prawie połowa użytkowników sieci w ogóle nie zapoznaje się z ich treścią.

Publikacja reklamy na portalach o dużej renomie się opłaca

Wydawcy reklam nieustannie poszukują sposobów na to, by dotrzeć ze swoim przekazem do jak największej grupy potencjalnych klientów. Okazuje się, że rozwiązanie znajduje się tuż przed nosem. Wystarczy o wiele dokładniej wybierać miejsca publikacji i stawiać na platformy, które cieszą się zaufaniem użytkowników.

Takimi platformami najczęściej są portale tematyczne, strony wydawnictw papierowych, portale newsowe oraz witryny o tematyce sportowej. Badanie GroupM oraz Newsworks dowiodło, że prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy prawidłowemu odbiorcy (znajdującemu się w grupie docelowej) na samej górze strony, rośnie na takich witrynach aż o 98%!

Jednocześnie użytkownicy wspomnianych stron aż o 273% częściej przesuwają kursor myszki w stronę wyświetlanej reklamy, co jest najlepszym dowodem na to, że ją zauważyli i zapoznali się z jej treścią.

Bardzo ciekawe są także wyniki badania skuteczności reklam display wyświetlanych przy jakościowym contencie. Wskaźniki pokazują, że świadomość promowanej marki rośnie aż o 10,5%. Z kolei użytkownicy aż o blisko 20% lepiej zapamiętują przekaz reklamowy, który towarzyszył np. angażującemu artykułowi.

Nie bez znaczenia są również kwestie czysto wizerunkowe. Porządna, jakościowa treść, powoduje zwiększenie zaufania do reklamującej się marki (o blisko 10%) oraz motywuje do polecania jej usług/produktów znajomym (o ponad 10%).

Nie reklamuj się gdziekolwiek

Wniosek płynący z tych badań powinien być czytelny dla każdego reklamodawcy. Sporo mówi się o tym, że skuteczność reklamy display spada, ale nie można tego zjawiska rozpatrywać w oderwaniu od kontekstu. Faktem jest, że zjawisko „banner blindenes” (ślepoty banerowej) przybiera na sile, ale jest to w dużej mierze efekt nieprzemyślanych działań reklamodawców i obsługujących ich marketerów.

W marketingu internetowym obowiązuje wyraźny trend kierowania swoich działań reklamowych tam, gdzie zaglądają przedstawiciele grupy docelowej, ale wyłącznie w celu zyskania wiedzy czy uzupełnienia informacji. O wiele lepszym miejscem do umieszczenia reklamy jest więc portal wypełniony wysokiej jakości contentem, który angażuje czytelnika i skupia jego uwagę, a nie służy tylko do skanowania byle jakiej treści.

Powszechne przekonanie o tym, że internauci nie znoszą reklam, jest błędne. Akceptujemy treści marketingowe, a nawet chętnie się z nimi zapoznajemy, o ile zostały one dobrze dopasowane do naszych preferencji i mają ścisły związek z tematyką przeglądanej strony. Zaufanie do portalu (budowane dzięki wysokiej jakości treściom) ma więc przełożenie na wzrost rozpoznawalności reklamowanej marki.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski