Content marketing nigdy nie był i nie powinien być traktowany, jako narzędzie reklamy. Nie oznacza to jednak, że nie można go wykorzystywać w celu zwiększenia jej skuteczności. Najnowsze badania przeprowadzone przez GroupM oraz Newsworks dowiodły, że im wyższa jakość contentu na stronie www, tym lepsza widoczność nośników reklamy display. Co z tego wynika dla przeciętnego przedsiębiorcy chcącego promować swoje usługi w sieci? Już wyjaśniamy.
Wspomniane badanie miało na celu sprawdzenie, czy istnieje korelacja między miejscem publikacji reklamy, a jej efektywnością. Okazuje się, że oba elementy są ze sobą ściśle związane.
Jakościowy content zwiększa widoczność (zasięg) reklamy aż o 42%. Jak należy to interpretować? Do tego potrzebny będzie nam kolejny wskaźnik, tym razem dotyczący ekspozycji reklamy. Z badania wynika, że jeśli reklama została opublikowana przy np. wysokiej jakości artykule specjalistycznym, to szansa na to, że czytelnik zapozna się z jej całą treścią, jest aż o 58% większa.
Autorzy badania zestawiają osiągnięte wyniki z branżową średnią, która dla reklam online wynosi około 50% widoczności przez zaledwie jedną sekundę. W dodatku reklamy, które są emitowane w standardowym modelu (czyli „gdzie popadnie”) w aż 48% przypadków mają zerową ekspozycję. Pisząc wprost: prawie połowa użytkowników sieci w ogóle nie zapoznaje się z ich treścią.
Wydawcy reklam nieustannie poszukują sposobów na to, by dotrzeć ze swoim przekazem do jak największej grupy potencjalnych klientów. Okazuje się, że rozwiązanie znajduje się tuż przed nosem. Wystarczy o wiele dokładniej wybierać miejsca publikacji i stawiać na platformy, które cieszą się zaufaniem użytkowników.
Takimi platformami najczęściej są portale tematyczne, strony wydawnictw papierowych, portale newsowe oraz witryny o tematyce sportowej. Badanie GroupM oraz Newsworks dowiodło, że prawdopodobieństwo wyświetlenia reklamy prawidłowemu odbiorcy (znajdującemu się w grupie docelowej) na samej górze strony, rośnie na takich witrynach aż o 98%!
Jednocześnie użytkownicy wspomnianych stron aż o 273% częściej przesuwają kursor myszki w stronę wyświetlanej reklamy, co jest najlepszym dowodem na to, że ją zauważyli i zapoznali się z jej treścią.
Bardzo ciekawe są także wyniki badania skuteczności reklam display wyświetlanych przy jakościowym contencie. Wskaźniki pokazują, że świadomość promowanej marki rośnie aż o 10,5%. Z kolei użytkownicy aż o blisko 20% lepiej zapamiętują przekaz reklamowy, który towarzyszył np. angażującemu artykułowi.
Nie bez znaczenia są również kwestie czysto wizerunkowe. Porządna, jakościowa treść, powoduje zwiększenie zaufania do reklamującej się marki (o blisko 10%) oraz motywuje do polecania jej usług/produktów znajomym (o ponad 10%).
Wniosek płynący z tych badań powinien być czytelny dla każdego reklamodawcy. Sporo mówi się o tym, że skuteczność reklamy display spada, ale nie można tego zjawiska rozpatrywać w oderwaniu od kontekstu. Faktem jest, że zjawisko „banner blindenes” (ślepoty banerowej) przybiera na sile, ale jest to w dużej mierze efekt nieprzemyślanych działań reklamodawców i obsługujących ich marketerów.
W marketingu internetowym obowiązuje wyraźny trend kierowania swoich działań reklamowych tam, gdzie zaglądają przedstawiciele grupy docelowej, ale wyłącznie w celu zyskania wiedzy czy uzupełnienia informacji. O wiele lepszym miejscem do umieszczenia reklamy jest więc portal wypełniony wysokiej jakości contentem, który angażuje czytelnika i skupia jego uwagę, a nie służy tylko do skanowania byle jakiej treści.
Powszechne przekonanie o tym, że internauci nie znoszą reklam, jest błędne. Akceptujemy treści marketingowe, a nawet chętnie się z nimi zapoznajemy, o ile zostały one dobrze dopasowane do naszych preferencji i mają ścisły związek z tematyką przeglądanej strony. Zaufanie do portalu (budowane dzięki wysokiej jakości treściom) ma więc przełożenie na wzrost rozpoznawalności reklamowanej marki.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.