Data wpisu: 22.06.2016

Niższy koszt ale wyższa skuteczność reklamy? Poznaj inbound marketing

Na pewno wielokrotnie przekonałeś się, że tanio rzadko oznacza dobrze. Internet rządzi się jednak nieco innymi prawami i tutaj nie zawsze duże budżety reklamowe przekładają się na jeszcze większe zyski dla reklamodawców. Obecnie panuje prawdziwy boom na działania marketingowe, które nie są drogie, a odpowiednio prowadzone mogą przynieść rewelacyjne efekty. Wszystkie one mieszczą się w koncepcji nazywanej inbound marketingiem.

In... co? 

Nawet jeśli nie wiesz, czym jest inbound marketing, to z pewnością trafiasz na jego elementy na każdym kroku. Jest to przeciwieństwo outbound marketingu, czyli klasycznych działań jednoznacznie kojarzonych z reklamą: spotów telewizyjnych i radiowych, reklam banerowych w formie outdooru czy publikowanych w sieci itd. Każdy rozpozna, że to reklama, a coraz więcej osób ma na taki przekaz alergię (zjawisko banner blindness – o którym pisaliśmy TU).

Inbound marketing zakłada natomiast, że klienta nie trzeba atakować agresywnym i czytelnym przekazem, bo dużo skuteczniej będzie podejść go od innej strony. Odwołać się do jego zainteresowań i przede wszystkim potrzeb. Dlatego podstawą inbound marketingu jest tworzenie wartościowych treści publikowanych w różnych kanałach: na blogach, forach, portalach, także w prasie drukowanej czy w telewizji.

Najlepsze formy inbound marketingu

Podstawowymi narzędziami inbound marketingu są:

Wszystko to musi mieć oczywiście wysoką wartość dla potencjalnego odbiorcy. Pod tym względem inbound marketing jest mocno tożsamy z content marketingiem i w zasadzie obie te strategie merketingowe działają podobnie.

Ważnym polem działań inbound marketingowych są portale społecznościowe, gdzie można w dość skuteczny sposób angażować użytkowników np. w akcję marketingową (konkurs, badanie, promocja wydarzenia). Zawsze celem jest skłonienie potencjalnego klienta, aby sam nawiązał kontakt z firmą – wówczas jest większa szansa, że zakończy się on relacją biznesową.

Bardzo skuteczną formą inbound marketingu jest marketing wirusowy, czyli popularne virale. Kontrowersyjne czy zabawne filmy z czasem zaczynają żyć własnym życiem, a linki do video są najchętniej udostępniane przez użytkowników social media.

Do czego to właściwie prowadzi?

Idea jest prosta. Chodzi o pozyskanie klientów w taki sposób, by sami trafili na trop firmy. Aby im to ułatwić trzeba publikować w sieci treści przyciągające użytkowników i w odpowiednim stopniu ich angażujące. W żadnym wypadku nie reklamowe!

Zapamiętaj

Inbound marketing to zerwanie z myśleniem prezentowanym przez wiele firm: wiemy, co zrobić, abyś poczuł się lepiej/piękniej/młodziej, ale nie powiemy, dopóki nie kupisz naszego produktu. Tutaj chodzi o coś zupełnie przeciwnego: oto sposób na to, abyś poczuł się lepiej/piękniej/młodziej. Przeczytaj, skorzystaj, podziel się tą wiedzą z innymi. I zaglądaj do nas regularnie, bo mamy więcej takich porad.

Co zyskuje dzięki temu firma? Wdzięczność i bardzo pozytywny wizerunek oraz praktycznie nieograniczone możliwości promowania marki wśród osób, które zwykłe reklamy po prostu ignorują.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry