Data wpisu: 17.03.2023

Odpowiedz sobie na te pytania, zanim uznasz, że dana usługa marketingowa jest za droga

Jeśli właśnie przymierzasz się do zamówienia jakiejś usługi marketingowej, na przykład zaprojektowania nowej strony internetowej czy rozpoczęcia kampanii content marketingowej, to wiedz jedno: tanio nie będzie. Profesjonalne usługi realizowane przez doświadczone, renomowane agencje marketingowe, swoje kosztują. Otrzymując konkretną ofertę możesz być w lekkim szoku, natomiast nie zakładaj z góry, że usługa, na której Ci zależy, jest za droga. Zanim podziękujesz za ofertę, to odpowiedz sobie na kilka podstawowych pytań.

Usługa jest za droga w stosunku do czego?

Z pewnością nie otrzymałeś tylko jednej oferty na zrealizowanie usługi marketingowej. Jeśli jedna z nich wydaje Ci się za droga, to dokładnie sprawdź, czy mówimy o porównywalnych usługach. To wymaga analizy złożonych ofert.

Jeśli np. jedna agencja proponuje wykonanie strony na gotowym szablonie, o ograniczonej funkcjonalności za 700 złotych, to w pierwszym odruchu konkurencyjna strona za 3000 złotych rzeczywiście może się wydawać droga.

Perspektywa zmienia się w momencie, gdy dojdziesz do wniosku, że ta druga oferta obejmuje zaprojektowanie strony z lepszym layoutem i kilkoma atrakcyjnymi dodatkami, które mogą wyróżnić Twoją witrynę na tle konkurencji.

Czy usługa jest kompleksowa, czy może wymaga jeszcze uzupełnienia o dodatkowe elementy?

W branży usług marketingowych bardzo częste jest zjawisko, gdy agencja składa na pierwszy rzut oka super atrakcyjną ofertę, po czym okazuje się, że pierwotna cena nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Dlatego obowiązuje prosta zasada: nigdy nie zakładaj z góry, że dana usługa jest za droga.

Oceń, czy wyższa cena nie jest podyktowana tym, że otrzymasz usługę kompleksową, bez konieczności ponoszenia dodatkowych inwestycji.

Czy naprawdę nie masz budżetu na sfinansowanie tej usługi?

To już musisz ocenić we własnym zakresie, będąc uczciwym w stosunku do swojego biznesu. Wielu przedsiębiorców twierdzi, że nie stać ich na opłacenie jakiejś potrzebnej usługi, ale to tylko wymówka. W rzeczywistości trwonią budżety na rzeczy, z których można śmiało zrezygnować lub po prostu nie chcą płacić – w ich mniemaniu – dużych pieniędzy za coś, czego nie rozumieją i tym samym nie doceniają wartości tej usługi.

Ile będzie Cię kosztować zrezygnowanie z usługi marketingowej?

Biznes to ciągłe inwestycje, bez których trudno jest zachować konkurencyjność. Pamiętajmy, że inwestycja to nie tylko zakup maszyny czy wyposażenia biura, ale także marketing. Warto się zastanowić, czy to, że dziś zaoszczędzisz np. 2000 zł na stronie internetowej czy identyfikacji wizualnej marki, wkrótce nie spowoduje, że stracisz znacznie więcej, ponieważ Twoja marka nie będzie atrakcyjna dla klientów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry