Prowadzenie skutecznej kampanii e-mail marketingowej jest bardzo trudnym i angażującym zadaniem. Nie chodzi tylko o konieczność regularnego tworzenia atrakcyjnych treści i przygotowywania maili do wysyłki, ale także o prawidłowe dopasowanie formy komunikacji do wizerunki marki oraz oczekiwań odbiorców newslettera. Tak naprawdę większość kampanii marketingowych można spisać na straty jeszcze zanim na dobre się rozpoczną – to skutek błędnej strategii. Chcesz uniknąć podobnego scenariusza? Na początek odpowiedz sobie na kilka ważnych pytań.
Zadziwiające, jak wielu przedsiębiorców ruszających z e-mail marketingiem tak naprawdę nie wie, co chce w ten sposób osiągnąć. A Ty? Popularnymi celami są:
Dobrze się zastanów nad celem Twojej kampanii. Jeśli nie wiesz, czego po niej oczekujesz, to jeszcze nie jest czas, aby z nią startować.
Rada
Pomyśl również, co zamierzasz zrobić z pozyskanym ruchem – gdzie go skierujesz? Do sklepu internetowego? Na blog firmowy? Otwarcie maila powinno wywołać dalszą reakcję odbiorcy.
Odpowiedź musi być w miarę precyzyjna – samo „do klientów” nie wystarczy. Gdy wiesz, do kogo chcesz wysyłać newsletter, to będzie Ci o wiele łatwiej tworzyć treści dopasowane do oczekiwań odbiorców pod względem czy to zawartości, czy nawet sposobu komunikacji (języka).
Na to pytanie musisz udzielić uczciwej odpowiedzi, bazując na realnych przesłankach. Pamiętaj, że kampania e-mail marketingowa ma sens tylko wtedy, gdy prowadzisz ją w sposób konsekwentny. Wysyłając jeden newsletter na dwa miesiące nie licz na to, że ktokolwiek zapamięta Twoją markę i będzie czekać na kolejne wiadomości.
Zbudowanie bazy mailingowej jest bardzo ważne, ponieważ kierowanie kampanii tylko do osób, które już znają Twoją markę, może się okazać sztuką dla sztuki. Adresy e-mail możesz pozyskiwać np. poprzez udostępnienie darmowego e-booka na stronie czy zachęcenie do założenia konta w sklepie (tutaj sprawdza się zwykłe przekupstwo, czyli np. przyznanie kuponu rabatowego za zapisanie się do newslettera).
Bez odpowiedzenia sobie na te pytania i dobrego zrozumienia celu tworzenia newslettera nie ma mowy o zaplanowaniu skutecznej kampanii e-mail marketingowej. Jeśli masz problem z udzieleniem odpowiedzi, to albo daj sobie jeszcze trochę czasu na przemyślenia, albo skorzystaj z pomocy agencji marketingowej mającej doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i prowadzeniu takich kampanii.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.