Data wpisu: 15.06.2022

Odpowiedz sobie na te pytania zanim zaczniesz kampanię e-mail marketingową

Prowadzenie skutecznej kampanii e-mail marketingowej jest bardzo trudnym i angażującym zadaniem. Nie chodzi tylko o konieczność regularnego tworzenia atrakcyjnych treści i przygotowywania maili do wysyłki, ale także o prawidłowe dopasowanie formy komunikacji do wizerunki marki oraz oczekiwań odbiorców newslettera. Tak naprawdę większość kampanii marketingowych można spisać na straty jeszcze zanim na dobre się rozpoczną – to skutek błędnej strategii. Chcesz uniknąć podobnego scenariusza? Na początek odpowiedz sobie na kilka ważnych pytań.

Jaki jest cel kampanii?

Zadziwiające, jak wielu przedsiębiorców ruszających z e-mail marketingiem tak naprawdę nie wie, co chce w ten sposób osiągnąć. A Ty? Popularnymi celami są:

Dobrze się zastanów nad celem Twojej kampanii. Jeśli nie wiesz, czego po niej oczekujesz, to jeszcze nie jest czas, aby z nią startować.

Rada

Pomyśl również, co zamierzasz zrobić z pozyskanym ruchem – gdzie go skierujesz? Do sklepu internetowego? Na blog firmowy? Otwarcie maila powinno wywołać dalszą reakcję odbiorcy.

Do kogo kierujesz newsletter?

Odpowiedź musi być w miarę precyzyjna – samo „do klientów” nie wystarczy. Gdy wiesz, do kogo chcesz wysyłać newsletter, to będzie Ci o wiele łatwiej tworzyć treści dopasowane do oczekiwań odbiorców pod względem czy to zawartości, czy nawet sposobu komunikacji (języka).

Jak często będziesz w stanie tworzyć angażujące treści?

Na to pytanie musisz udzielić uczciwej odpowiedzi, bazując na realnych przesłankach. Pamiętaj, że kampania e-mail marketingowa ma sens tylko wtedy, gdy prowadzisz ją w sposób konsekwentny. Wysyłając jeden newsletter na dwa miesiące nie licz na to, że ktokolwiek zapamięta Twoją markę i będzie czekać na kolejne wiadomości.

W jaki sposób pozyskasz adresy e-mail?

Zbudowanie bazy mailingowej jest bardzo ważne, ponieważ kierowanie kampanii tylko do osób, które już znają Twoją markę, może się okazać sztuką dla sztuki. Adresy e-mail możesz pozyskiwać np. poprzez udostępnienie darmowego e-booka na stronie czy zachęcenie do założenia konta w sklepie (tutaj sprawdza się zwykłe przekupstwo, czyli np. przyznanie kuponu rabatowego za zapisanie się do newslettera).

Bez odpowiedzenia sobie na te pytania i dobrego zrozumienia celu tworzenia newslettera nie ma mowy o zaplanowaniu skutecznej kampanii e-mail marketingowej. Jeśli masz problem z udzieleniem odpowiedzi, to albo daj sobie jeszcze trochę czasu na przemyślenia, albo skorzystaj z pomocy agencji marketingowej mającej doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i prowadzeniu takich kampanii.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry