Data wpisu: 27.08.2021

Powody, dla których Twoi pracownicy nie powinni tworzyć contentu na stronę firmową

Nie brakuje firm, w których to właśnie pracownicy są odpowiedzialni za tworzenie wszelkiego rodzaju contentutekstów na stronę firmową, artykułów na blog, wpisów do mediów społecznościowych, a nawet artykułów sponsorowanych. Z punktu widzenia właściciela przedsiębiorstwa jest to idealny układ: sam nie musi się z tym męczyć, a przy okazji oszczędza na obsłudze agencyjnej. Wiedz jednak, że takie rozwiązanie nie ma kompletnie sensu. Kilka argumentów znajdziesz w naszym poradniku.

Są zbyt zapracowani

Choć może Ci się wydawać, że napisanie kilku tekstów na stronę firmy czy wrzucenie 2-3 postów tygodniowo na firmowy Facebook jest banalnie proste i zajmuje kilka chwil, to rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej. Gdy obciążysz pracowników dodatkowymi obowiązkami z zakresu tworzenia contentu, to szybko się przekonasz, że są przepracowani, sfrustrowani i będą pisać te teksty „na odczepnego”, kompletnie nie dbając o ich jakość.

Nie mają „flow”

„Flow” to po prostu swoboda pisania atrakcyjnych treści, które są niezbędne w celu zwiększenia widoczności firmy w sieci. Jeśli Twoi pracownicy nigdy nie tworzyli takiego contentu, to będzie to dla nich istna męczarnia. Zacznie się przerzucanie tego obowiązku na innych, maksymalne skracanie tekstów, będą się mnożyć błędy stylistyczne i ortograficzne (bo nikt nie ma czasu na sprawdzanie treści), a w konsekwencji firmowy content zamiast wspierać markę wizerunkowo będzie dla niej obciążeniem.

Rada

Problemem jest też to, że pracownicy zwykle nie znają zasad SEO, dlatego pisane przez nich teksty nie mają istotnego wpływu na pozycjonowanie witryny firmy w wyszukiwarce Google.

Piszą zbyt technicznie

Teksty pisane przez pracowników konkretnej firmy są na tyle charakterystyczne, że możemy je rozpoznać już po przeczytaniu kilku zdań. Cechuje je przede wszystkim bardzo techniczny styl, który odpycha osoby spoza branży – a takie przecież są Twoimi klientami.

Szukając nowej baterii umywalkowej nie chcemy czytać o jej parametrach technicznych i procesie produkcyjnym, ale o jej walorach wizualnych, funkcjonalności oraz trwałości. Takie pisanie wymaga jednak doświadczenia oraz nieschematycznego myślenia, czego nie możesz oczekiwać od swoich pracowników, zatrudnionych w firmie w zupełnie innym celu. 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry