Data wpisu: 17.01.2017

Remarketing dynamiczny – czym różni się od klasycznego?

Wiele badań pokazuje, że remarketing jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem reklamy w ramach kampanii AdWords. Jego idea polega na tym, aby przypomnieć potencjalnemu klientowi o istnieniu sklepu czy firmy, której ofertą kiedyś się interesował i tym zachęcić go do powrotu i dokończenia procesu zakupowego. Remarketing wykorzystują przede wszystkim e-sklepy. Jego bardziej zaawansowaną formą jest remarketing dynamiczny. Na czym to polega i czym różni się od klasycznego

Podstawowa różnica

Remarketing to wyświetlanie użytkownikowi wcześniej przygotowanych reklam, np. całego sklepu lub konkretnego produktu. Taką reklamę przygotowuje się na podstawie analizy ruchu – sklep po prostu ocenia, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientów i mogą przyciągnąć kolejnych kupujących.

W przypadku remarketingu dynamicznego wygląda to nieco inaczej. Tutaj reklamy są tworzone automatycznie, bez udziału sklepu internetowego. O wyborze wyświetlanych produktów decyduje Google, które stale analizuje zachowania i wybory konkretnego użytkownika podczas jego wizyty w danym sklepie. Google wie, które produkty oglądał internauta, a następnie, po pewnym czasie, zaczyna mu je polecać w ramach reklam graficznych.

Wszystko opiera się o prosty schemat:

  1. Klient wchodzi na stronę sklepu internetowego np. z zegarkami, ogląda kilka modeli, po czym opuszcza witrynę.
  2. Google zapamiętuje jego zachowania (dzięki cookies).
  3. Gdy użytkownik wchodzi na strony objęte programem AdWords (zdecydowana większość witryn) wyświetlą mu się reklamy zegarków z tego właśnie sklepu.

Tak właśnie działa remarketing dynamiczny.

Jak uruchomić kampanię?

Remarketing dynamiczny jest przeznaczony dla e-sklepów, które mają już konto AdWords. Aby uruchomić kampanię konieczne jest podanie Google bazy danych produktów, z której roboty będą później czerpać zdjęcia przedmiotów. Powinien się tym zająć specjalista AdWords opiekujący się danym sklepem.

Konieczność udostępnienia bazy produktów jest istotnym ograniczeniem, które decyduje o tym, że remarketing dynamiczny jest narzędziem praktycznie wyłącznie dla e-sklepów (w odróżnieniu od remarketingu klasycznego, z którego spokojnie mogą korzystać usługodawcy czy właściciele stron wizerunkowych).

Remarketing dynamiczny to bardzo skuteczne narzędzie reklamy. Większość internautów podczas pierwszej wizyty w sklepie nie dokonuje zakupu – z różnych powodów. Jeśli po czasie taki użytkownik zobaczy reklamy produktów, którymi się kiedyś interesował, jest duża szansa, że wróci i przejdzie do etapu zamówienia. Szczególnie w sytuacji, gdy reklama będzie nieść ze sobą jakiś istotny dla niego komunikat, np. obowiązywanie promocji cenowej na produkt.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry