Wiele badań pokazuje, że remarketing jest obecnie najskuteczniejszym narzędziem reklamy w ramach kampanii AdWords. Jego idea polega na tym, aby przypomnieć potencjalnemu klientowi o istnieniu sklepu czy firmy, której ofertą kiedyś się interesował i tym zachęcić go do powrotu i dokończenia procesu zakupowego. Remarketing wykorzystują przede wszystkim e-sklepy. Jego bardziej zaawansowaną formą jest remarketing dynamiczny. Na czym to polega i czym różni się od klasycznego
Remarketing to wyświetlanie użytkownikowi wcześniej przygotowanych reklam, np. całego sklepu lub konkretnego produktu. Taką reklamę przygotowuje się na podstawie analizy ruchu – sklep po prostu ocenia, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientów i mogą przyciągnąć kolejnych kupujących.
W przypadku remarketingu dynamicznego wygląda to nieco inaczej. Tutaj reklamy są tworzone automatycznie, bez udziału sklepu internetowego. O wyborze wyświetlanych produktów decyduje Google, które stale analizuje zachowania i wybory konkretnego użytkownika podczas jego wizyty w danym sklepie. Google wie, które produkty oglądał internauta, a następnie, po pewnym czasie, zaczyna mu je polecać w ramach reklam graficznych.
Wszystko opiera się o prosty schemat:
Tak właśnie działa remarketing dynamiczny.
Remarketing dynamiczny jest przeznaczony dla e-sklepów, które mają już konto AdWords. Aby uruchomić kampanię konieczne jest podanie Google bazy danych produktów, z której roboty będą później czerpać zdjęcia przedmiotów. Powinien się tym zająć specjalista AdWords opiekujący się danym sklepem.
Konieczność udostępnienia bazy produktów jest istotnym ograniczeniem, które decyduje o tym, że remarketing dynamiczny jest narzędziem praktycznie wyłącznie dla e-sklepów (w odróżnieniu od remarketingu klasycznego, z którego spokojnie mogą korzystać usługodawcy czy właściciele stron wizerunkowych).
Remarketing dynamiczny to bardzo skuteczne narzędzie reklamy. Większość internautów podczas pierwszej wizyty w sklepie nie dokonuje zakupu – z różnych powodów. Jeśli po czasie taki użytkownik zobaczy reklamy produktów, którymi się kiedyś interesował, jest duża szansa, że wróci i przejdzie do etapu zamówienia. Szczególnie w sytuacji, gdy reklama będzie nieść ze sobą jakiś istotny dla niego komunikat, np. obowiązywanie promocji cenowej na produkt.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.