Allegro to najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce i największa w Europie Środkowo-Wschodniej. Gwarantuje dostęp do ogromnej liczby klientów, dlatego wielu sprzedawców zaczyna swoją przygodę w tym biznesie właśnie od założenia sklepu na Allegro. Wadą tego rozwiązania jest mocno utrudnione budowanie rozpoznawalnej marki sprzedawcy – w końcu mało kto zapamiętuje nazwę sklepu (zwłaszcza, gdy ten w ogóle nie dba o swoją rozpoznawalność, skupiając się tylko na oferowaniu jak najniższej ceny).
W efekcie większość zakupów ma charakter incydentalny, czyli kupujący bardzo rzadko wracają do tego samego sklepu w przyszłości. Jak zatem dać się zapamiętać klientom z Allegro? Wykorzystaj do tego kilka sprawdzonych narzędzi, które przybliżamy w naszym poradniku.
Zacznijmy od najprostszego i jednocześnie bardzo taniego rozwiązania. To co najmniej dziwne, że wciąż nie wszyscy sprzedawcy na Allegro korzystają z własnych taśm pakowych. Taka taśma stanowi świetny nośnik elementów identyfikacji wizualnej marki sklepu, pozwalając kupującemu zapamiętać nazwę danego sklepu i profesjonalizując wizerunek sprzedawcy.
Eleganckie, oznakowane i przede wszystkim solidne opakowanie może być tym elementem, który wpłynie na przyszłe decyzje zakupowe klienta. Odbierając paczkę, która jest zniszczona, składa się ze zlepku kartonów byle jak połączonych taśmą klejącą, raczej nie nabierzemy zaufania do sprzedawcy. Dlatego dobrym pomysłem będzie zainwestowanie w spersonalizowane, firmowe opakowania z logo sklepu.
Mała rzecz a cieszy – tak można krótko podsumować funkcję kartki z podziękowaniami. Nie musi to być od razu profesjonalnie zaprojektowana i wydrukowana kartka. Wystarczy kawałek papieru wypisany odręcznie, który jest dla kupującego sygnałem, że sprzedawca naprawdę przyłożył się do przygotowania paczki i jest wdzięczny za to, że wybraliśmy jego ofertę.
Znajdując taki kod w przesyłce z dużym prawdopodobieństwem będziemy chcieli z niego skorzystać w przyszłości. To nie tylko zwiększa szansę na to, że kupujący wróci do sklepu, ale też zapamięta jego nazwę.
Niewielki koszt, a potencjalnie spora korzyść marketingowa. Zwykła ulotka dołączona do przesyłki wpływa na profesjonalizację wizerunku sklepu w oczach klienta, pozwalając mu również zapoznać się z kluczowymi składnikami oferty sprzedawcy.
Tutaj także w grę wchodzą korzyści wizerunkowe. Wizytówka z drobnym gadżetem, na przykład zwykłym długopisem za kilkanaście groszy, to minimalny koszt dla sprzedawcy, a jednocześnie bardzo dobry sposób na to, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zapamiętania nazwy sklepu przez klienta. Taki sympatyczny gest może sprawić, że przy kolejnych zakupach klient od razu zacznie szukać na Allegro właśnie tego sprzedawcy, nie kierując się tylko kryterium najniższej ceny.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.