Data wpisu: 01.01.2025

Strona wizytówka: poznaj jej podstawowe elementy

Strona wizytówka to prosta, najczęściej dość tania forma prezentacji marki biznesowej online. Jest idealnym wyborem dla małych firm, freelancerów czy profesjonalistów, którzy dysponują mocno ograniczonym budżetem na prace webmasterskie. Ascetyczność strony wizytówki nie oznacza natomiast, że jest ona mało skuteczna. Taka witryna ma jedną zasadniczą zaletę: ma sporą wartość informacyjną. Projektując tanią stronę internetową należy zadbać o umieszczenie na niej kilku niezbędnych elementów, które wymieniamy w naszym poradniku.

Logo

To podstawowy znak graficzny identyfikujący markę biznesową, który musi być wyeksponowany na stronie wizytówce.

Menu nawigacyjne

W górnej części strony umieszczamy menu z linkami do najważniejszych sekcji strony (np. O nas, Usługi, Portfolio, Kontakt itd).

Warto również dodać krótką treść, która od razu poinformuje użytkownika, z jaką marką ma do czynienia i co znajdzie na danej stronie, np. slogan marki zdradzający przedmiot jej działalności.

Strona „O nas”

Podstawowy element każdej strony wizytówki. Strona ta ma przybliżyć markę jej potencjalnym klientom, dlatego należy tutaj zadbać o bardzo atrakcyjny opis, z elementami storytellingu, zaprezentowanie celów i wartości firmy, jej historii oraz zespołu. Ta strona ma kluczowy wpływ na wizerunek i zaufanie do marki.

Opis usług

Zakładka z usługami powinna być dobrze dopracowana pod kątem copywritingu, czyli zawierać angażujące i atrakcyjne opisy oferowanych usług lub produktów, z zaakcentowaniem korzyści z wybrania danej oferty.

Zakładka kontaktowa

Jest niezbędnym elementem strony wizytówki, decydując o jej wartości informacyjnej. Warto wzbogacić stronę o formularz kontaktowy, który ułatwi użytkownikom wysyłanie zapytań ofertowych.

W zakładce umieszczamy również dane kontaktowe, czyli adres e-mail, numer telefonu, adres fizyczny (jeśli firma chce się nim chwalić – na pewno zwiększa to wiarygodność marki). Opcjonalnie można pokusić się o dodanie mapy Google ze wskazówkami dojazdu.

Stopka

Często bagatelizowana stopka ma bezpośredni wpływ na UX strony, dlatego nie zapominamy o niej nawet w przypadku prostej strony www typu wizytówka. W stopce umieszczamy linki do mediów społecznościowych, informacje prawne (link do polityki prywatności, regulaminu itp.) oraz krótkie informacje kontaktowe.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry