Data wpisu: 31.08.2017

Szybkie strony z większymi szansami zaistnienia na Facebooku

Z Facebooka aktywnie korzysta już 2,5 miliarda ludzi. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że obecność na tym portalu społecznościowym ma istotny wpływ na popularyzację marki. Jednak samo posiadanie fanpage'a nie wystarczy. Liczy się aktywność, czyli częste publikowanie angażujących postów i interakcja z fanami. W potoku różnych treści można bardzo łatwo utonąć, dlatego koniecznie trzeba stosować się do polityki Facebooka i wykorzystywać wszelkie dozwolone metody, dzięki którym można łatwiej dotrzeć do użytkowników. Facebook właśnie poinformował, że handicap zyskają właściciele szybko ładujących się stron.

Ważna zmiana w algorytmie Facebooka

Szybko ładujące się strony internetowe od dawna są promowane przez Google i ten parametr stał się jednym z kluczowych czynników rankingowych, szczególnie w mobilnej wersji wyszukiwarki. Teraz podobną drogą idzie Facebook.

Gigant rynku mediów społecznościowych wprowadzi istotną zmianę w swoim algorytmie (ma nastąpić w ciągu kilku miesięcy). Teraz największe szanse na widoczność w dziale Newsfeed będą wpisy linkujące do stron, które ładują się bez zbędnych opóźnień. Te strony, które uruchamiają się wolno, będą pozycjonowane wyraźnie niżej.

Skąd taka decyzja Facebooka?

Z analizy portalu wynika, że 40% internautów opuszcza stronę, która ładuje się dłużej niż 3 sekundy i nie zapoznaje się z jej treścią. To doskonale znany fakt, o którym muszą wiedzieć właściciele witryn, szczególnie firmowych. Internauci, a więc klienci, nie grzeszą cierpliwością.

Strona ładująca się zbyt długo od razu wydaje się mało atrakcyjna, co będzie mieć coraz większe znaczenie w dobie bardzo szybkiego wzrostu liczby użytkowników mobilnych – w Stanach Zjednoczonych jest ich już więcej niż osób korzystających z komputerów.

Facebook na razie wysyła uspokajające komunikaty do wydawców informując, że czas ładowania się strony będzie tylko jednym z elementów wpływających na pozycję newsa w Aktualnościach. Jednak to wyraźny sygnał dla właścicieli powolnych witryn, że czas najwyższy popracować nad optymalizacją serwisu.

Jak przyspieszyć stronę?

Nie da się tego zrobić w prosty sposób, ponieważ wolne ładowanie się strony może mieć wiele przyczyn. Najczęściej wina leży po stronie zbyt obszernych grafik umieszczony w zasobach witryny. Grafikę należy koniecznie zoptymalizować, przede wszystkim z myślą o urządzeniach mobilnych.

Rada

Jeśli Twoja strona internetowa nie jest responsywna (czyli nie wyświetla się poprawnie na ekranach smartfonów i tabletów), to jak najszybciej zainwestuj w tę funkcjonalność. Wpłynie to na lepsze pozycjonowanie witryny zarówno na Facebooku, jak i w wyszukiwarce Google.

Przyczyną powolnego ładowania się strony mogą być także ograniczenia serwera, niepotrzebne wtyczki, rozbudowany ekran powitalny. Przed podjęciem jakichkolwiek działań trzeba dokładnie przeanalizować zawartość witryny. Nie zwlekaj z tym, nawet jeśli obecność na Facebooku nie ma dla Ciebie aż tak dużego znaczenia.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry