Data wpisu: 13.04.2016

Teraz już nie masz wyjścia. Google zignoruje strony, które nie są mobilne lub responsywne

Jeśli ktoś nie wierzył, że Google pójdzie o krok dalej po wprowadzeniu pierwszej mobilnej rewolucji w kwietniu 2015 roku, to był w wielkim błędzie. Monopolista zapowiedział, że od maja 2016 roku w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych przestaną być wyświetlane strony niedostosowane do wymagań smartfonów i tabletów. Szok? Nie, kolejny powód, ale zadbać o swój biznes.

Co ta zmiana oznacza dla tysięcy firm?

Oznacza jedno – drastyczny spadek zasięgu wśród młodszego pokolenia klientów, które powoli zaczyna niemal w całości przechodzić na mobile. Nie korzystają z tradycyjnych komputerów lub robią to tylko w celach zawodowych. Do rozrywki i kupowania używają smartfonów i tabletów.

Oczywiście niejedna firma może powiedzieć, że jej klienci nie przejawiają takich zachowań. W porządku, to może być prawda. Ale warto się zastanowić, kto za chwilę zastąpi tych klientów? Właśnie ci młodzi ludzie, którzy nie wyobrażają sobie normalnego funkcjonowania bez swoich mobilnych cacuszek.

Przekonywanie polskich przedsiębiorców do tego, że po prostu muszą zainwestować w dostosowanie swoich stron do wymagań urządzeń mobilnych idzie powoli. Nie oszukujmy się – wielu nic nie przekona, dopóki sami nie zauważą sporego spadku zainteresowania swoją ofertą, a przynajmniej ograniczenia ruchu na stronie. Wówczas jednak może być już za późno.

Google konsekwentnie idzie w stronę wyszukiwania mobilnego

Jak wspomnieliśmy drugi etap rewolucji mobilnej całkowicie wymiecie z wyników wyszukiwania strony, które nie są przystosowane do poprawnego wyświetlania się na smartfonach i tabletach. Oczywiście mamy na myśli tylko mobilną wersję wyszukiwarki, ale należy się spodziewać, że Google pójdzie o krok dalej i będzie też obniżać pozycję stron „non mobile friendly” w desktopowej wyszukiwarce. To zresztą już ma miejsce.

Co możesz na to poradzić? Nie ma w tym żadnej wielkiej filozofii – musisz zainwestować w dostosowanie swojej strony do wymagań urządzeń mobilnych. Masz do wyboru dwa rozwiązania:

  • Tańsze – wówczas zlecasz modernizację strony polegającą na tym, aby stała się ona responsywna. Nie jest to szczególnie skomplikowane czy kosztowne, ale czasami bardziej opłacalne może być postawienie strony na nowo, od początku z myślą o wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych.
  • Droższe – możesz zainwestować w drugą, mobilną wersję strony. Jest to idealna opcja dla firm, które sprzedają za pośrednictwem swoich witryn, a więc np. sklepów online.

Co wybrać? Nie ma prostej odpowiedzi. Ważne jest przede wszystkim to, aby zrobić cokolwiek w kierunku dostosowania strony do ekranów smartfonów i tabletów. To się zawsze opłaci – teraz lub w przyszłości.

Naszym zdaniem Google i tak wolno prowadzi tę mobilną rewolucję. Odsetek osób aktywnie korzystających z sieci, które niemal całkowicie przechodzą na mobile jest coraz większy. Wkrótce do głosu dojdzie pokolenie traktujące desktop tak, jak my dziś klasycznego peceta. To będą Twoi klienci. Będą, jeśli dasz im szansę znalezienia Twojej firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry