Data wpisu: 17.09.2015

5 powodów, dla których warto zainwestować w mobilną wersję strony www

O tym, że przyszłość Internetu jest kreślona na ekranach smartfonów i tabletów, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Kwestią czasu jest moment, w którym liczba surfujących w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych i desktopowych się zrówna, z tendencją wzrostową wśród tych pierwszych. Myśląca długofalowo firma musi wziąć to pod uwagę i zainwestować w mobilną wersję swojej strony www. Potrzebujecie więcej argumentów? Przygotowaliśmy ich 5.

1. Google premiuje strony responsywne

Chodzi o tzw. witryny RWD, które poprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Poprawnie nie oznacza jednak „tyle o ile”. Responsywność musi zostać wprowadzona poprzez prace programistyczne. W efekcie strona zupełnie inaczej wygląda na smartfonie niż na ekranie komputera. Większa czcionka, brak animacji flashowych, szybsze ładowanie, odpowiednie rozmieszczenie linków, rozwijalne i wygodne w użyciu menu – to podstawowe elementy. Google od kwietnia 2015 roku premiuje strony RWD lepszymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Póki co tylko w wersji wyszukiwarki dla urządzeń mobilnych, ale kwestią czasu jest, gdy ten trend zagości też na desktopie. Jest to więc inwestycja w zasięg swojego biznesu.

2. Ukłon w stronę ogromnej grupy klientów

Statystycznie urządzeń mobilnych do stałego surfowania po sieci używa już prawie co czwarty Polak. To potężny „rynek” do zagospodarowania. Co więcej, mobilna technologia jest bardzo bliska osobom młodym i dobrze sytuowanym, a więc takim, które chętnie wydają pieniądze w sieci. Bagatelizowanie tego trendu jest działaniem na szkodę swojego biznesu.

3. Zwiększanie zasięgu

Wiecie o tym, że według badań aż 96% użytkowników urządzeń mobilnych natychmiast opuszcza stronę, która nie wyświetla się poprawnie na ekranach ich smartfonów czy tabletów? Jeśli nadal nie macie więc responsywnej wersji witryny, sami odpychacie od siebie klientów.

4. Szansa na wyprzedzenie konkurencji

Większość firmowych stron www w polskim Internecie nie ma wersji mobilnej. Z pewnością wkrótce ta sytuacja się zmieni, ale właśnie teraz jest dobry czas, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Dając klientom możliwość swobodnego przeglądania oferty za pośrednictwem urządzeń mobilnych pokazujemy, że stale inwestujemy w swój rozwój, jesteśmy nowocześni i profesjonalni.

5. Znacznie większe szanse na sprzedaż

W USA już około 30% zakupów jest dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Polsce jeszcze do takiego wyniku daleko, ale z roku na rok ten wskaźnik się podnosi. To bardzo ważna kwestia dla właścicieli e-sklepów. Jeśli nie macie mobilnej wersji witryny, tracicie klientów. Dziś np. 100 dziennie, ale za 3 lata pewnie już 1000 dziennie.

Posiadanie mobilnej wersji strony internetowej jest więc naturalną inwestycją w biznes. Decydując się na to udowadniamy swoją świadomość rynku, zmieniających się zachowań klientów.

Przygotowanie strony RWD na bazie już istniejącej witryny nie jest bardzo kosztowne, dlatego trzeba to zlecić profesjonalnej agencji, która zadba o wdrożenie wszystkich podstawowych rozwiązań, dzięki którym strona w wersji mobile będzie doskonałym narzędziem sprzedaży i promocji.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry