Nie wiesz, czy Twoja strona jest dostosowana do ekranów smartfonów? Podpowiadamy, jak to sprawdzić

Data wpisu: 21.11.2017
Zdjęcie główne #1375 - Nie wiesz, czy Twoja strona jest dostosowana do ekranów smartfonów? Podpowiadamy, jak to sprawdzić

To wcale nie jest takie oczywiste. Rozmawiając z klientami bardzo często spotykamy się z sytuacją, gdy nie mają oni zielonego pojęcia o tym, jak właściwie prezentuje się ich strona internetowa. Nie testują jej działania, nie zaglądają na nią, nie kontrolują pracy administratora witryny (lub takiej osoby nie zatrudniają). Jest zatem wielce prawdopodobne, że i Ty nie wiesz, czy Twoja strona internetowa jest dostosowana do ekranów smartfonów. Promykiem nadziei jest to, że w ogóle się tym tematem zainteresowałeś. Na szczęście możesz to bez problemu sprawdzić.

Opcja najłatwiejsza

Po prostu wejdź na swoją stronę internetową za pomocą smartfona i sprawdź, czy witryna poprawnie się na nim wyświetla. Jeśli masz problem z trafianiem w przyciski, nie możesz rozwinąć menu czy musisz powiększać tekst, aby móc cokolwiek przeczytać, to oczywiście strona nie jest mobile friendly.

Opcja łatwa

Wejdź na stronę https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl i podaj adres swojej witryny. Google rzeczowo odpowie Ci na pytanie, czy masz jakiekolwiek szanse na pozyskiwanie klientów odwiedzających Twoją stronę za pośrednictwem smartfonów.

Jeśli okaże się, że strona nie jest mobile friendly, to Google od razu podpowie Ci, dlaczego. Listę wskazanych błędów jak najszybciej przekaż twórcy strony, a jeśli nie masz z nim kontaktu, poszukaj agencji, która dostosuje Twoją witrynę do urządzeń mobilnych.

PageSpeed Insights

To bardzo przydatne narzędzie Google, dzięki któremu określisz czas ładowania się Twojej strony internetowej na poszczególnych urządzeniach. Jest to szczególnie ważne w przypadku smartfonów, ponieważ użytkownicy mobilni kompletnie nie akceptują jakichkolwiek opóźnień i po prostu opuszczają wolno ładującą się stronę.

Tutaj także uzyskasz gros informacji na temat tego, co spowalnia działanie Twojej strony internetowej, które muszą zostać przekazane wykonawcy/agencji.

A jeśli wyszło kiepsko?

Wiesz już, że Twoja strona nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym. Na pewno nie możesz tego akceptować, ponieważ tracisz przez to pieniądze. Dosłownie. Wyobraź sobie, że już ponad 50% klientów zapoznaje się z ofertami poszczególnych firm i sklepów internetowych za pośrednictwem smartfonów. Nie licz więc na to, że Ciebie to nie dotyczy.

Musisz jak najszybciej zainwestować w dostosowanie strony do wymagań urządzeń mobilnych. Na tym etapie najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie responsywnej wersji witryny, co należy zlecić doświadczonej agencji. Osobna strona mobilna jest droższa i raczej nie będzie Ci teraz potrzebna – chyba że bardzo dużo sprzedajesz w Internecie.

Ten wpis miał Cię też zachęcić do regularnego sprawdzania, czy Twoja strona internetowa wciąż może być atrakcyjna dla klientów i czy odpowiada współczesnym standardom. Jeśli nie inwestowałeś w nią od kilku lat, to już teraz możemy Ci powiedzieć, że najwyższy czas na zmiany.

Autor wpisu: Soluma