Facebook jest bardzo popularnym kanałem komunikacji z konsumentami. Korzystają z tego setki tysięcy marek na całym świecie. Tylko część z nich osiąga rzeczywisty sukces na tym portalu, co jest efektem obrania prawidłowej strategii social media marketingu i jej konsekwentnego realizowania. Jeśli Twojej marki nadal nie ma na Facebooku i potrzebujesz dobrych argumentów, aby to zmienić, to znajdziesz je w naszym poradniku.
Choć od momentu debiutu Facebooka wyrosła mu bardzo silna konkurencja, to wciąż mówimy o jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Facebook jest liderem również w Polsce i marką samą w sobie. Można porównać jego pozycję do tej, jaką na rynku wyszukiwarek ma Google. Jeśli Twojej marki nie ma na Facebooku, to de facto nie masz żadnej strategii social marketingu.
Jeśli nadal uważasz, że na Facebooku mógłbyś pozyskać tylko młodziaków, którzy nie będą przecież Twoimi klientami, to najwyraźniej nie jesteś na bieżąco. W świecie social media Facebook jest dziś uznawany za portal dla „boomerów”, czyli podstarzałych użytkowników mediów społecznościowych. Osoby, które zetknęły się z Facebookiem 10-15 lat temu dziś są 30-40 latkami, którzy na tym portalu szukają nie tylko rozrywki, ale też inspiracji zakupowych czy kontaktu z markami.
Oczywiście nie jest tak, że skuteczny social media marketing można zrobić całkowicie za darmo. Musisz w to zainwestować albo czas, albo pieniądze. Jednak samo wprowadzenie marki na Facebook nie jest specjalnie kosztowne. Większość czynności możesz wykonać samodzielnie i postawić na wysoką jakość oraz kreatywność publikowanych treści. Na płatną kampanię przyjdzie jeszcze czas.
Facebook daje bardzo szerokie możliwości w zakresie kierowania przekazu do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Dzięki temu możesz się skupić na pozyskiwaniu obserwujących, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani ofertą Twojej marki.
Mocnym argumentem przemawiającym za obecnością marki na Facebooku jest to, że praktycznie za darmo zyskasz kolejny kanał komunikacji z klientami. To ukłon w stronę osób, które z różnych powodów nie chcą wypełniać formularzy kontaktowych, dzwonić czy wysyłać maili, ale wolą zapytać o produkt czy usługę przez Messenger lub w komentarzu pod postem marki.
Aktywna obecność marki na Facebooku może być również bardzo korzystna z punktu widzenia skuteczności kampanii SEO. Profil marki na tym portalu będzie źródłem linków zewnętrznych (reputacja linkowanej domeny), a publikowane posty mogą zachęcać obserwujących do odwiedzania oficjalnej strony firmy (efekt przepływu ruchu).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.