Data wpisu: 16.01.2023

Aktualne treści na blogu firmowym – dlaczego warto pisać o tym, co jest na czasie?

Kanonem prowadzenia bloga firmowego jest tworzenie tzw. evergreenów, czyli treści uniwersalnych, które zawsze będą aktualne (lub będą wymagać tylko nieznacznej aktualizacji po kilku latach). To dobra taktyka z punktu widzenia pozycjonowania. Na przykład z góry można założyć, że dziś, za 5 czy 10 lat, ludzie nadal będą szukać w Google odpowiedzi na pytanie: jak wybrać sofę do salonu? Napisanie poradnika na blog firmy meblowej ze wskazówkami w tym temacie jest więc jak najbardziej dobrym pomysłem.

Zauważamy natomiast, że wiele firm prowadzących blogi unika poruszania aktualnych tematów, tworzenia treści newsowych, lekko publicystycznych. Panuje przekonanie, że takie artykuły nie mają wielkiego znaczenia, ponieważ szybko się dezaktualizują i nie generują ruchu na blogu/stronie. Nie możemy się z tym zgodzić. Oto argumenty, dlaczego warto publikować aktualne treści na blogu firmowym, czyli pisać o tym, co jest na czasie.

Większy wybór tematów

Zacznijmy od utylitarnego argumentu. Pisanie o tym, co aktualne, znacznie poszerza spektrum tematów, jakie możesz poruszyć na blogu. Jeśli coraz trudniej przychodzi Ci wymyślanie artykułów-evergreenów, to zamiast kręcić się w kółko zacznij sięgać po aktualności. Oczywiście zawsze pamiętaj o zachowaniu unikalnej treści.

Sposób na to, aby nie zaniedbać bloga

Ta zaleta bezpośrednio wiąże się z poprzednią. Chodzi o to, że pisanie bloga firmowego z czasem staje się coraz trudniejsze, aż w pewnym momencie może być niezłą udręką. Wszystko przez brak weny i pomysłów na nowe artykuły. Można tego uniknąć sięgając po aktualności, na przykład tworząc schemat: dwie publikacje standardowe (evergreeny) + dwie newsowe w miesiącu.

Pozyskiwanie nowego ruchu

Publikowanie aktualnych treści na blogu z pewnością przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie. Nie martw się tym, że w dużej mierze takie treści będą przyciągać branżowych ekspertów, którzy niekoniecznie znajdują się w Twojej grupie docelowej. Nigdy przecież nie wiadomo, czy nie znajdą się wśród nich potencjalni partnerzy, którzy docenią Twoją wiedzę i kwalifikacje zlecając Ci podwykonawstwo przy atrakcyjnych projektach.

Zaakcentowanie eksperckości marki

Poruszanie aktualnych tematów na blogu firmowym nie powinno sprowadzać się tylko do napisania dziennikarskiego newsa własnymi słowami. To świetna okazja do tego, aby pozwolić sobie na publicystykę, rozwinąć dany temat czy spojrzeć na niego od innej strony. Merytoryczna polemika jest domeną osób, które mają coś do powiedzenia i są w stanie obronić własny tok myślenia. To bardzo pozytywna cecha, również z punktu widzenia kreowania eksperckiego wizerunku marki.

Jeśli w Twojej branży miało miejsce jakieś wydarzenie, które jesteś w stanie omówić w sposób może nieco kontrowersyjny, natomiast z wykorzystaniem interesujących argumentów, to taki post na blogu firmowym z pewnością przyczyni się do profesjonalizacji marki Twojego przedsiębiorstwa (oraz Twojej marki osobistej).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry