Data wpisu: 07.06.2022

Dlaczego warto inwestować w artykuły typu evergreen content?

Evergreeny to treści, które się nie dezaktualizują. Traktują o tematach powszechnie znanych, dobrze zbadanych, natomiast mogą prezentować je w sposób innowacyjny, unikalny, bardzo atrakcyjny dla czytelnika. Evergreen content to bardzo ważny element każdej kampanii content marketingowej. Dowiedz się, dlaczego warto inwestować w tego typu treści – na przykład w formie artykułów na blogu firmowym.

Duże wsparcie dla SEO

Evergreen content to wręcz podstawa strategii SEO. Dziś nie wystarczy tworzenie jakichkolwiek treści wypełnionych słowami kluczowymi. Liczy się to, aby artykuły wywoływały jakąś interakcję – były udostępniane, chętnie czytane, „klikały się” dziś, jutro, za kilka lat etc. Teksty o uniwersalnej, ponadczasowej treści, będą wyszukiwane przez bardzo długi czas, generując spory ruch organiczny.

Przykładowo: jeśli dziś napiszesz obszerny artykuł o tym, po czym poznać, że już czas na wymianę klocków hamulcowych w samochodzie, to zawarte w nim tezy nie zmienią się ani za 5, ani za 10 lat. Ten artykuł będzie wspierać pozycjonowanie Twojej strony internetowej latami.

Możliwość aktualizowania artykułów

To bardzo ważna zaleta artykułów typu evergreen content, którą docenisz szczególnie w momencie, gdy dopadnie Cię brak weny i pomysłów na kolejne treści. Aktualizowanie starych artykułów o nowe informacje, inne punkty widzenia na niektóre sprawy itd. to świetny sposób na tzw. recykling treści. Dzięki temu np. blog firmowy będzie stale się rozwijać, pomimo tego, że nie jest „karmiony” zupełnie nowymi artykułami.

Swoboda w zakresie dystrybuowania artykułów

Pisanie artykułów dla samego pisania niewiele wnosi do strategii marketingowej. Konieczne jest zadbanie o to, aby treści trafiały do jak najszerszego grona odbiorców. Tutaj kłania się już dystrybucja. Mając uniwersalne artykuły, których treść się nie dezaktualizuje, można łatwo rozplanować sobie np. linkowanie do nich z firmowych social mediów. Zaktualizowany artykuł z 2019 roku może być świetnym materiałem promującym eksperckość marki również w roku 2022 i później.

Coraz lepsza widoczność artykułu w długim okresie

Evergreen content zakłada, że raz napisane artykuły (koniecznie o wysokiej wartości merytorycznej) będą pracować na rzecz marki przez bardzo długi czas. Na naszym blogu są takie artykuły, które znalazły się na pierwszym miejscu rankingu Google dopiero po 4-5 latach od ich opublikowania. Długo? To nie ma znaczenia – nie musieliśmy w nie dodatkowo inwestować, w żaden sposób ich nie promowaliśmy, a czas i jakość zrobiły po prostu swoje.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry