Data wpisu: 29.08.2024

Artykuł sponsorowany premium – jaką pełni funkcję w strategii marketingowej marki?

Artykuły sponsorowane stanowią dziś podstawowe narzędzie kampanii SEO. Wykorzystuje się je głównie na potrzeby pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych, na przykład z portali tematycznych. Nie możemy jednak sprowadzać ich wyłącznie do tej roli. Jako osobny „byt” należy traktować artykuł sponsorowany premium, którego funkcji w strategii marketingowej bliżej przyglądamy się w naszym poradniku.

Zasygnalizowanie istnienia marki

Wiele marek debiutujących na rynku wykorzystuje artykuły sponsorowane premium do poinformowania klientów o swoim istnieniu i zaprezentowania aktualnej oferty. Tutaj bardzo dobrze sprawdzają się artykuły publikowane na portalach o ogólnopolskim zasięgu, co gwarantuje dotarcie do bardzo dużego grona potencjalnych odbiorców produktów i usług marki.

Zyskanie zaufania klientów

Artykuły sponsorowane premium nie powinny być tanią reklamą. Liczy się przede wszystkim ich wartość merytoryczna i jakość językowa. Atrakcyjny pod względem treści artykuł uwiarygadnia markę w oczach potencjalnego klienta, motywując co najmniej do zapoznania się z ofertą, a być może także do skorzystania z niej.

Zbudowanie eksperckiego wizerunku marki

Cechą wyróżniającą artykuły sponsorowane premium na tle tańszych treści wykorzystywanych na potrzeby link buildingu, jest wartość merytoryczna. Często takie artykuły w ogóle nie odnoszą się do oferty marki, czy wręcz o niej nie traktują (informacja o sponsorze pojawia się w stopce artykułu), co ma na celu zbudowanie eksperckiego wizerunku marki lub reprezentującej jej osoby, będącej autorem artykułu.

Wyróżnienie marki na tle konkurencji w oparciu o merytoryczny przekaz

Wbrew pozorom artykuły sponsorowane premium nie są dziś pierwszym wyborem marek inwestujących w marketing online. W dobie zmierzchu prasy drukowanej takie treści tracą na prestiżu, przyćmiewane przez marne, często tworzone przez sztuczną inteligencję wypełniacze i artykuły „o niczym”. Paradoksalnie jednak jest to dobra okazja do tego, aby wyróżnić swoją markę na tle konkurencji, która ignoruje merytoryczny przekaz i epatuje treściami reklamowymi, zapominając o wartości dla czytelnika.

Artykułu premium, pisane na naprawdę wysokim poziomie, mogą się realnie przyczynić do wzrostu prestiżu marki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry